• شناسه خبر : 5596

کرونا ضعیف تر از آنفولانزاست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ویروس کرونا از نظر بیماری ضعیف تر از آنفولانزا است ولی قدرت انتقال آن بیشتر از آنفولانزا است.

سیدعلیرضا مروجی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم اظهار کرد: آنچه که از ویروس کرونا مهم تر است پرهیز از شتابزدگی و رفتار احساسی با این بیماری است و با توجه به شناسایی دو مورد مبتلا در شهر قم امروز جلسه ای در شهرستان برای بررسی این موضوع تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به حضور 24 ساعته همکاران بهداشت در مراکز بهداشت کاشان گفت: چند هفته قبل مانوری در رابطه با ویروس کرونا در بیمارستان بهشتی انجام شد، و در حال حاضر بیمارستان های کاشان با داشتن امکانات و تجهیزات لازم آمادگی کامل در هنگام مواجه با این بیماری را دارند.

وی افزود: برای مقابله با ویروس کرونا باید سه موضوع بهداشت دست، بهداشت دهان و بهداشت رسانه توجه کرد و مطالب را از رسانه های رسمی پگیری کرد تا با اخبار غیرموثق دچار اضطراب نشویم.

مروجی با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات دوم اسفند گفت: شهروندان در زمان حضور در شعب رای گیری مسائل بهداشتی رعایت کنند و وسایل شخصی خود مانند خودکار را به همراه داشته باشند.

گفتنی است روز گذشته فوت دو نفر در قم بر اثر بیماری کرونا تایید شد و بنابر اعلام روابط عمومی وزرات بهداشت بر اساس شواهد آزمایشگاهی، ابتلای سه نفر از بیماران بستری در قم و اراک به کرووید۱۹ تایید شده و بیماران مذکور در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *