• شناسه خبر : 5100

مانور عملیاتی طرح اضطراری فرودگاه کاشان برگزار شود

مدیرعامل فرودگاه کاشان خواستار اجرای مانور عملیاتی طرح اضطراری با حضور سازمان ها و ارگان های امدادی شهر در این فرودگاه شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سیدمسعود مسعودی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و پاسخ به حوادث شهرستان کاشان افزود: هر دوسال یکبار این طرح باید با حضور تمام دستگاه های اجرایی و امدادی شهرستان با نظارت مستقیم سازمان هواپیمایی کشور برگزار شود که یک سال این موضوع در کاشان به تعویق افتاده است.

وی گفت: برای مانور عملیاتی طرح اضطراری سناریوهای مختلفی وجود دارد ولی سناریوی انتخابی فرودگاه کاشان طرح سقوط هواپیما در محدوده و خارج از محدوه فرودگاه کاشان است که امیدواریم با تعیین بودجه مصوب برای آن بتوانیم این طرح را با حضور دستگاه های اجرایی و امدادی دو شهرستان کاشان و آران وبیدگل برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه ریل راه آهن کاشان در خط مرزی دو شهر کاشان و آران و بیدگل قرار دارد، یادآور شد: تاکنون هیچ جلسه ای با مسوولان آران و بیدگل برای هماهنگی در زمان حوادث فرودگاه کاشان نداشته ایم و ریل شمالی نیز دسترسی ما را به فرودگاه 35 کیلومتر دورتر می کند که باید با اتخاذ تصمیماتی مسیر رسیدن گروه های امدادی به این محل را کمتر کنیم.

مسعودی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به دلیل جاری شدن سیلی که از حوضه آبریز خرمدشت و قمصر وارد فرودگاه شد این مکان دو میلیارد تومان خسارت دید که با تمهیدات که شهرداری برای تغییر مسیر سیلاب اندیشید این حوضه آبریز به خارج از فرودگاه منتقل شد.

منصور شیشه فروش مدیرکل بحران استان اصفهان با تاکید به اهمیت رسیدگی به فرودگاه در زمان بحران گفت: تازمانی که هواپیما داخل فنس است مدیر فرودگاه محور عملیات و رفع مسئله پیش آمده است اما اگر بیرون فنس مشکلی پیش بیاید مسئولیت پاسخگویی وحل آن بر عهده فرماندار که مدیر بحران شهرستان و رئیس ستاد است می افتد لذا در همین قالب باید تفاهم نامه ای بین فرمانداری و دستگاه های اجرایی بسته شود.

وی افزود : با پیش فرض کنترل حوادث در داخل فنس باید تا آخر سال یک روز خاص برای انجام مانور عملیاتی با حضور چتر عملیاتی استان مشخص شود.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: لازم است تفاهم نامه ای با مرکز فوریت پزشکی، آتش نشانی، جمعیت هلال احمر و شهرداری برای مواجه با شرایط اضطراری منعقد شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *