• شناسه خبر : 4758

سفیر چین با عکس هایی از کاشان به تهدید ترامپ واکنش نشان داد

سفیر چین در  ایران در توییتی با انتشار تصاویری از آثار تاریخی کاشان نسبت به اظهارات ترامپ در تهدید حمله نظامی به اماکن فرهنگی کشور واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، «چانگ هوا» سفیر چین در تهران، در واکنش به تهدید روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، با انتشار عکس‌هایی از باغ فین و خانه طباطبایی ها کاشان نوشت: «میراث فرهنگی جهان متعلق به تمام بشریت است»

دونالد ترامپ پیش تر ایران را در توییتر تهدید کرده بود که در صورت انجام اقدام تلافی‌جویانه ایران علیه آمریکا در رابطه با شهادت سردار قاسم سلیمانی، ایالات متحده دست به اقدام نظامی علیه ۵۲ هدف خواهد زد که برای ایران و فرهنگ ایران اهمیت بالایی دارند که با واکنش های زیاد در سراسرتا دنیا و ایران مواجه شد.

تهدید ترامپ برای حمله به ۵۲ سایت ایران طبق قطعنامه ۲۳۴۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد به مثابه «جنایت جنگی» است و «پیگرد قضایی» دارد.

با توجه به ارزش و حمایت از آثار تاریخی در سراسر جهان این موضوع را می طلبد که مسوولان شهرستان کاشان نیز اهمیت آثار تاریخی شهرشان را بیشتر بدانند و مانع تخلفات و ساخت وسازهای بی رویه در حریم و اطراف بناهای تاریخی و ارزشمند کاشان شوند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *