• شناسه خبر : 4634

گلایه های آتش نشانان کاشانی در شورای شهر بیان شد/ مخالفت شورا با اخراج پرسنل آتش نشانی

پس از اینکه مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان در نامه ای هفت نفر از نیروهای این ارگان امدادی را  برای تکلیف شغل شان به شهرداری معرفی کرده بود آنها با حضور در ساختمان شورای شهر مشکلات این نهاد را به گوش اعضا رساندند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، یکی از کارکنان آتش نشانی درباه مشکلات نیروهای این سازمان در نشست با برخی از اعضای شورای شهر کاشان گفت: با توجه به مسائل شغلی خود که مدت ها با آن درگیر هستیم و برای اینکه سواستفاده ای صورت نگیرد 30 نفر از آتش نشانان با امضای نامه ای با بیان مشکلات خود از فرمانداری درخواست مجوز برای یک تجمع در ساختمان شهرداری کردیم.

وی افزود: در تاریخ 28 آذر این نامه به فرمانداری تحویل داده شد که پس از آن واکنش ها مبنی بر تهدید و تعلیق از کار شروع شد و در تاریخ 30 آذر مدیرعامل سازمان با فراخواندن 10 نفراز پرسنل با توجیه موارد ذکر شده در نامه بر مواضع قبلی خود اصرار ورزیدند.

وی برخورد نامناسب با پرسنل، مختل شدن زندگی آتش نشانان به دلیل نبود برنامه ریزی و زمانبندی های مشخص برای اجرای برنامه های سازمانی ، سختگیری های نامتعارف مانند جابه جایی بی هدف نیروها، برخوردهای دوگانه و تبعیض آمیز در سازمان، تاخیر در پرداخت حقوق ها و پرداخت درصدی از حقوق به صورت ماهیانه از جمله مشکلات بیان شده به فرمانداری بود.

این مامور آنش نشانی کاشان با بیان اینکه چرا باید نیروی باسابقه با 15 سال در آتش نشانی مجبور به ترک شغل خود شود، افزود: مشکلات تاخیر در حقوق و بدهی های مالی را می توانیم بپذیریم ولی رفتارها و فشارهای نامتعارف که موجب بی انگیزگی و مختل شدن آرامش و جایگاه شخصیتی یک آتش نشان می شود برایمان قابل قبول نیست.

علیرضا مفرح، نایب رئیس شورای شهر کاشان در این نشست گفت: باید قبل از ارسال نامه به فرمانداری اعضای شورای شهر از مشکلات خود آگاه می کردید تا بتوانیم با بررسی موارد مطرح شده برای بهبود وضعیت سازمان آتش نشانی گام برداریم.

مفرح با تاکید بر اینکه با جابه جایی نیروهای آتش نشانی مخالفیم، خاطرنشان کرد: با شهرداری تماس می گیرم تا نیروی هایی که برای تعیین وضعیت شغلی شان به این نهاد معرفی شده اند به کار سابق خود برگردند تا در جلسه مشترک صحبت های طرفین را گوش داده تا چاره اندیشی های لازم صورت گیرد.

حسینعلی وکیل، عضو شورای شهر در این جلسه اظهار داشت: حرمت و شخصیت تمام پرسنل شهرداری حتی از پرداخت حقوق ها هم مهمتر است و اگر برخوردی به شخصیت نیروها می شود قابل پذیرش نخواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرداری کاشان ماهانه 15 میلیارد تومان حقوق می دهد، افزود: بیش از 2 هزار نفر در شهردار کار می کنند در حالی که شهر خمینی شهر با جمعیت مشابه با کاشان 1100 نیرو دارد و تعداد نیروهای شهرداری مشابه با شهر یزد با دو برابر جمعیت کاشان است.

وکیل با تاکید بر برگزاری جلسه ای مشترک بین شورا، مدیران و کارکنان آتش نشانی برای رفع مشکلات موجود گفت: بچه های آتش نشانی زحمتکش ترین کارکنان مدیریت شهری هستند ولی آنها باید اوضاع فعلی مانند تورم و مشکلات اقتصادی و عدم تعهد دولت در حمایت از این نهاد امدادی را درک کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *