• شناسه خبر : 4040

اهالی طاهرآباد کاشان مشکلات خود را به گوش پارلمان محلی رساندند

معتمدین منطقه طاهرآباد با حضور در صد و بیست و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان مشکلات و کمبودهای محل زندگی خود را به گوش اعضای پارلمان محلی رساندند.

طاهرآباد کاشان

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان علی رسول زاده، رئیس شورای شهر در این نشست اظهار کرد: اهالی منطقه طاهر آباد نقش بسزایی در دفاع مقدس و همه صحنه های انقلاب داشته اند لذا باید خدماتی درخور شان و شایسته به آنها ارائه شود.
رسول زاده با اشاره به شکاف ایجاد شده در خیابان طاهر آباد بیان کرد: این مسئله موضوع مهم و شایان توجهی است که لازم است هرچه زودتر در کمیسیون فنی عمرانی شورا و با حضور متخصصان،کارشناسان و برخی از معتمدین بررسی و راهکاری برای آن پیدا شود.

علی هاشمی طاهری،رئیس کمیسیون اقتصادی،برنامه و بودجه شورای شهر کاشان،در این نشست بیان کرد: متاسفانه در محدود جاده ورودی طاهرآباد هیچ پل هوایی برای عبور پیاده ساخته نشده است این درحالیست که ساخت این پل چندین سال است مصوبه شورای عالی ترافیک را دارد و از طرفی در نزدیکی جاده ورودی طاهر آباد شهرکی با حدود 900 خانوار وجود دارد که این مسئله آنها را با خطر مواجه کرده است.

وی تصریح کرد:علیرغم تلاش های صورت گرفته از طرف معتمدین منطقه برای آزاد سازی زمین های معارض با باند کندرو در جاده اصلی طاهرآباد احداث این باند به تعویق افتاده و نیمه کاره رها شده است و غفلت از این موضوع سبب ایجاد حوادث و سوانح زیادی در این خیابان شده است لذا لازم است بازسازی هر دو طرف باند کند روی طاهر آباد در بودجه سال 99 درنظر گرفته شود.

هاشمی طاهری با بیان مخالفت با طرح میدان حضرت معصومه(س) اظهار کرد: طرح در نظر گرفته شده برای این میدان دچار مشکل است و بستری برای بروز سوانح ایجاد کرده است لذا لازم است که این طرح با در نظر گرفتن همه جوانب ترافیکی تغییر پیدا کرده و تصحیح شود.

وی با اشاره به فعالیت های مثبتی که در طاهر آباد صورت گرفته بیان کرد: 30 هزار متر زمین از جانب مردم طاهرآباد بدون دریافت هیچ مبلغی برای احداث پارک در اختیار شهرداری قرار گرفت که نتیجه مثبتی هم داشت اما بخشی ازاین زمین ها به عنوان زمین فوتبال در اختیار جوانان منطقه قرار داشت که شهرداری موظف است در قبال آن زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی برای جوانان منطقه ایجاد کند. پشت پمپ بنزین منطقه زمینی هست که پتانسیل بدل شدن به مجموعه فرهنگی و زمین ورزشی را دارد اما متاسفانه با این وجود که زیرسازی اولیه آن انجام گرفت نیمه کاره رها شده است.

هاشمی طاهری خاطرنشان کرد: مسئول ناحیه فعلی طاهر آباد استعفای خود را از داشتن مسئولیت در این منطقه اعلام کرده است و به همین سبب در میان مردم منطقه حضور ندارد اما با این حال با استعفای او موافقت نمی شود که این مهم سبب کندشدن روند پیشرفت منطقه و زمین ماندن امور طاهر آباد شده است لذا لازم است در اسرع وقت این موضوع پیگیری و حل شود.

حسینعلی وکیل ،عضو شورای شهر کاشان با بیان آنکه معتمدین منطقه بازوهای توانا و دست اجرای شهرداری بوده اند ازهمراهی همیشگی معتمدین منطقه طاهر آباد تقدیر کرد و گفت: باید توجه شود که تخریب منازل منطقه به سیما و بافت طاهر آباد آسیبی وارد نکند و تا آنجا که ممکن است مشکلات حاصل از بافت قدیمی در حد توان به صورت مقطعی حل شود از طرفی تا آنجا که امکان دارد خانه باغ های منطقه حفظ و ترمیم شوند چرا که تخریب این منازل به معنی از بین رفتن هویت بومی منطقه است.

وکیل با اشاره به شکاف ایجاد شده در جاده طاهر آباد اظهار کرد: علت این فرونشست و سایر فرونشست ها در دشت شمال شهر کاشان پایین رفتن سطح آب سفره های زیرزمینی است که به علت برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی است و بیانگر فاجعه از دست دادن مخزن سفره های آب زیرزمینی کاشان برای چند هزار سال است.

طاهرآباد کاشان

عفت پدرام فر،رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر کاشان، در این نشست بیان کرد: با وجود کمبودهایی که در منطقه طاهرآباد وجود دارد این منطقه نسبت به سایر مناطق شهری مشکلات کمتری دارد با این حال باید تلاش شود آنگونه که شایسته و در شان مردم منطقه هست نسبت به حل مسائل موجود اقدام شود.

سید مهدی ناظم رضوی، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر کاشان،در این نشست یادآور شد: وقت و توجه بسیاری برای طرح قبلی میدان حضرت معصومه(س) صرف شده بود که متاسفانه این طرح رد شد و طرح فعلی دچار مشکلات عدیده ای چون وجود رمپ ها و پیچ های فراوان است که علاوه بر آنکه احتمال خطر و تصادفات را بالا می برد جلوه زیبایی نیز ندارد و نیازمند است که اصلاح گردد.

ابوذرمیرزابیگی،مدیر منطقه 5 شهرداری ضمن تشکر از همراهی و پیگیری معتمدین طاهر آباد با مسئولین شهری بیان کرد: میدان طاهرآباد با 2 کیلومتر جدول،19 هزار متر زیر سازی و آسفالت تاکنون حدود 2 میلیارد تومان هزینه در برداشته و هنوز 50 درصد مطالبات مربوط به آن باقی مانده است و ادامه میدان طاهرآباد به سمت یزدل در دستور کار قرار دارد و طرح مربوط به آن شکل گرفته است.

وی تصریح کرد:علت آسفالت نشدن کوچه های این منطقه تاکنون آن بوده است که بیشتر حجم آسفالت در نظر گرفته شده برای این منطقه در میدان استفاده شده است اما طی قرار دادی که اخیرا بسته ایم حدود هزار تن آسفالت برای طاهرآباد و کوچه های آن در نظر گرفته شده است.

میرزابیگی در خصوص کنار گذر طاهرآباد بیان کرد: بخشی از آسفالت کنار گذر انجام و در سال حدود 12 پل آب رو درآن احداث شده است و ادامه آن به سمت اتوبان نیازمند آزادسازی سازی است که با مالکان آن وارد مذاکره شده ایم و از طرفی قرار بر آن شده است که فرمانداری زمینی را به عنوان معوض در اختیار شهرداری قرار بدهد.

وی در خصوص بلوار حضرت زهرا (س) اظهار کرد:یک پل آب رو در مسیر بلوار حضرت معصومه (س) تا میدان سهراب سپهری احداث شد که به سبب تخریب دیوار در آن منطقه کارخانه راوند از شهرداری شکایت عدوانی کرده بود که به علت سهیم بودن شهرداری در کارخانه توانستیم رای را پس بگیریم اما همچنان شکایت کارخانه پابرجاست که در صورت رفع این مشکل ،آسفالت مسیر بلوار حضرت معصومه(س) تا میدان سهراب سپهری در بودجه سال 99 قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه 5 شهرداری خاطرنشان کرد: احداث پل هوایی، باند کندرو و خانه فرهنگ برای منطقه طاهر آباد در بودجه سال 99 در نظر گرفته شده است.

طاهراباد کاشان

مناسب نبودن طرح بلوار حضرت معصومه(س)، خاکی بودن جاده شهرک المهدی طاهر آباد به بلوار طاهرآباد که نیازمند زیرسازی و آسفالت است، بلاتکلیف ماندنو  نیمه کار رها شدن سنگچین رودخانه طاهر آباد و بلاتکلیف ماندن باند کندرو و کنار گذر سردار کریمی از مهمترین خواسته های معتمدین منطقه طاهرآباد در صدو بیست و هفتمین نشست رسمی شورای شهر کاشان بود.

آسفالت و لکه گیری کوچه های طاهر آباد، بی توجهی مسئولین ذی ربط و شکاف ایجاد شده در جاده طاهر آباد که کیلومتر ها ادامه دارد و سبب نشست یکی از پل های اتوبان شده است، نبود ایستگاه آتش نشانی در منطقه طاهر آباد و نبود امکانات رفاهی ،تفریحی چون زمین چمن ،خانه فرهنگ و مجتمع فرهنگ در منطقه از دیگر موارد مطرح شده معتمدین منطقه طاهرآباد در نشست رسمی شورای شهر کاشان بود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *