• شناسه خبر : 3250

کنگره بین المللی انجمن جراحی مغز و اعصاب در کاشان آغاز به کار کرد

کنگره بین المللی انجمن جراحی مغز و اعصاب به مدت سه روز از تاریخ یکم لغایت سوم آبان ماه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان آغاز به کار کرد.

کنگره بین الملیل مغز و اعصاب ایران

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مراسم آغازین این کنگره بین المللی با اشاره به اینکه بیماری های قلبی عروقی اولین و صدمات تروما دومین عامل مرگ و میر در کشور است، افزود: مردان دو سوم قربانیان حوادث هستند و بیشتر از 50 درصد حوادث مربوط به سوانح ترافیکی و سقوط می باشد.

علیرضا مروجی با بیان اینکه 47 درصد آسیب حوادث به سر و گردن است، تصریح کرد: حوادث ترافیکی شامل 45 درصد موتورسواران و 26 درصد عابرین پیاده  می شود.

وی خطر بالای سکته قلبی و مغزی در کاشان را دو برابر آمار کشوری عنوان کرد و گفت: بر اساس این آمار در کنار امکانات تشخیصی و درمانی باید به پیشگیری نیز توجه ویژه کرد.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان یادآور شد: مرکز تحقیقات تروما در سال 82 در این دانشگاه به عنوان دومین مرکز در کشور راه اندازی شد.

مروجی با اشاره به انجام برنامه ثبت ملی تروما و ارزیابی کیفیت مراقبت بیماران نخاعی، گفت: جراحی مغز و اعصاب از سال 68 شروع به فعالیت و از سال 74 به صورت بخش مداوم فعالیت مستمر درمانی و آموزشی داشته است.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب با اشاره به رونمایی تمبر یادبوداین کنگره گفت: این تمبر شامل آرم های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان، مرکز تحقیقات تروما، انجمن جراحان مغز و اعصاب، تصاویری از باغ فین کاشان و مرحوم پروفسور حمید رحمت می باشد.

حامد یزدان پناه با اشاره به اینکه ۱۲ مقاله در بخش دانشجویی جراحی اعصاب به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در طول برگزاری کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب ایران این جایزه به یادبود پروفسور رحمت از بنیانگذاران جراحی اعصاب ایران و به نام ایشان (جایزه رحمت) به سه مقاله برتر اهدا شد.

بنابر اعلام اسماعیل فخاریان دبیر علمی کنگره بین المللی جراحی مغزَ و اعصاب نیز در این مراسم گفت: ۱۳۰ مقاله از متخصصین جراح مغز و اعصاب داخلی و خارجی به دبیرخانه کنگره در کاشان ارسال شده است که۱۰۸ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.

 

 

علوم پزشکی کاشان


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *