• شناسه خبر : 3226

آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد

آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسوولان این شهرستان برگزار شد.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان
به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کاشان در آیین تودیع خود تاسیس دانشکده داروسازی برای جامعیت دانشگاه ضروری دانست و اظهار کرد: مجوز راه اندازی دانشکده داروسازی در شورای گسترش وزارت متبوع مصوب شده و منتظر ابلاغ آن هستیم.

ابراهیم کوچکی افزود: مقالات زیادی در حوزه داروسازی توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان انتشار یافته که بایستی با همراه با پتانسیل های بخش خصوصی از این ظرفیت ها استفاده بهینه کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان در سال 97 بیش از 40 پروژه تکمیل و راه اندازی شد، تصریح کرد: راه اندازی کلینیک ویژه، مجتمع آموزشی پژوهشی فرقانی، خوابگاه پسرانه محتشم، چندین پایگاه و مرکز خدمات جامع سلامت را از جمله پروژه های مهم راه اندازی شده عنوان کرد.

کوچکی همچنین به آغاز کلنگ زنی بیمارستان بقیه الله از حدود 12 سال پیش با پیشرفت کم و اقدامات صورت گرفته با کمک مجمع خیرین سلامت اشاره کرد.

همچنین سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کاشان در آیین معارفه خود گفت: این دانشگاه از سال 65 با عنوان دانشکده پزشکی راه اندازی شده است و امروز بعد از 33 سال شاخص های سلامت آن در کشور زبانزد است.

سید علیرضا مروجی یادآور شد: در دو سال اخیر، 7 میلیون خدمت در سامانه سیب ثبت شده و 16 هزار بیمار فشارخون و 12 هزار بیمار دیابتی در منطقه کاشان تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی، ضمن تقدیر از دکتر کوچکی و آرزوی موفقیت در تحصیل برای ایشان، تصریح کرد: افزایش امیدواری بیشتر، تعیین اهداف برای معاونت ها، مشارکت با جامعه، مردم و خیرین، توجه به رسالت آموزش و پژوهش و خدمت به مردم را چشم اندازه آینده دانشگاه می باشد.

مروجی، تاسیس دانشکده داروسازی، کمک به اتمام بیمارستان های ثامن الائمه (ع) و امام حسن (ع) در آران و بیدگل، افزایش تجهیزات و امکانات بیمارستان شهید بهشتی در بخش های اتاق عمل، ماموگرافی، توسعه فاز 2 و 3 اورژانس و ساخت و راه اندازی بیمارستان بقیه الله (عج) را از جمله درخواست های دانشگاه علوم پزشکی کاشان از وزارت بهداشت بیان کرد.

در پایان این مراسم ابلاغ مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط ایرج حریرچی معاون کل وزیر متبوع به دکتر سید علیرضا مروجی رئیس دانشگاه تقدیم شد. مروجی دارای دکتری تخصصی پزشکی اجتماعی است و تصدی معاونت بهداشتی، مدیریت درمان و قائم مقام معاونت درمان، معاونت دانشجویی فرهنگی از جمله مسوولیت های اجرایی وی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان به شمار می آید.

گفتنی است مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور نماینده ولی فقیه، معاون کل وزیر بهداشت، عضو هیات امناء دانشگاه، نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه و رئیس شورای اسلامی کاشان و جمعی از مسئولین دانشگاه و شهرستان روز سه شنبه 30 مهر 1398 در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه برگزار شد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *