• شناسه خبر : 2844

موفقیت دانشجویان دانشگاه کاشان در ساخت پایلوت تصفیه پساب آب و روغن

رییس پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان گفت: تیم بستا فناوران ایران متشکل از دانشجویان دانشگاه کاشان موفق به ساخت سیستم تصفیه پساب آب و روغن شدند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم،  مسعود همدانیان افزود: این فناوری با استفاده از نانومواد سه بعدی آئروژلی است که خواص آن با تکنولوژی کامپوزیت و اصلاح سطح ارتقا یافته و توانایی حذف کامل روغن از آب به صورت پیوسته را دارد.

وی از مزایای این سیستم نسبت به روش های متداول، را کاهش هزینه و فضای لازم برای تصفیه پساب و افزایش بازده تصفیه ذکر کرد و اظهار داشت: نمونه پایلوت این سیستم در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران که از ۸ الی ۱۱ مهرماه برگزار گردید رونمایی شد و مورد استقبال صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی، شرکت های صنعتی و فعالان تصفیه آب و پساب قرارگرفت.

همدانیان خاطر نشان کرد: همچنین هیئتی از کشور چین به سرپرستی معاون پارک علم و فناوری محیط زیست این کشور از این سیستم بازدید کرده و مذاکراتی جهت فعالیت های برون مرزی جهت استفاده از این فناوری صورت دادند.

تیم بستا فناوران ایران متشکل از آقایان مهدی اعتمادی، حامد بنانی فرد، حامد شادان فر و سرکار خانم نازنین مصلح از دانشجویان دانشگاه کاشان می باشد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *