• شناسه خبر : 2314

آغاز نقشه برداری از غار تازه کشف شده برزک با قدمت 80 هزار سال

شهردار برزک از آغاز نقشه برداری غار تازه کشف شده تپه مرجنون با قدمت 80 هزار سال برای تعیین مشخصات و مسیرهای داخلی این اثر طبیعی منحصربفرد خبر داد.

ابوالفضل زارع در گفت وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم افزود: نقشه برداری استاندارد و فنی غار تپه مرجنون برزک و کاوش آن از اولین اقدامات در زمینه غارهای تازه کشف شده می باشد.

وی تصریح کرد: مرحله پیمایش مسیر و نقشه برداری غار تپه مرجنون که به همت شهرداری برزک، اداره میراث فرهنگی و انجمن غارشناسی ایران در حال انجام است.

زارع گفت: بر اساس گمانه زنی های اولیه توسط کارشناسان انجمن غارشناسی قدمت غاز طبیعی تپه مرجنون برزک 80 هزار سال تخمین زده شده است.

وی یادآور شد:غار تپه مرجنون برزک که اخیرا در مرکز این شهر کشف شده افق های جدیدی را پیش روی توسعه آتی گردشگری و طبیعت گردی این منطقه ترسیم کرده است.

زارع خاطرنشان کرد: بازگشایی غار تپه مرجنون می تواند در آینده در کنار سایر آثار تاریخی و طبیعی شهر برزک این شهر را به یکی از مقاصد پربازدید گردشگری استان اصفهان تبدیل کند.

شایان ذکر است در اسفند ۹۶ در اثر نشت ناشی از ترکیدگی لوله آب در حیات منزل مسکونی یکی از اهالی برزک فرورفتگی ایجاد شده و کنکاش بیشتر مالک این خانه باعث پدیدار شدن گودالی می شود که در عمق حدود هفت تا هشت متری آن، اولین سالن غار نمایان شده و از این نقطه به مرور زمان فضاهای جدید پدیدار گشته است.

 

   


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *