• شناسه خبر : 211

یادداشت مدیر مسوول:

رسانه ای برای مردم کاشان

دسترسی آزاد به اخبار و اطلاعات، حق اساسی هر شهروند در جامعه هست و رسانه در این مقوله بعنوان رکن چهارم دموکراسی جایگاهی بی بدیل در جهان امروز جامعه دارد.

امروزه با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی و زوال تدریجی رسانه های چاپی، رسانه های دیجیتال با امکانات گسترده تر و تعامل بیشتر با کاربران از جذابیت فراوانی برای مخاطب برخوردار هستند. با ظهور شبکه های اجتماعی نیز قصه اهل کاشانم از ۱۰ سال قبل در شبکه فیسبوک کلید خورد.به یاد دارم که شبکه های اجتماعی تازه سروشکلی گرفته بود و هنوز نوپا و هرگز به گستردگی الان نبود و مخاطبین زیادی هم‌ نداشت و البته بدون فیلتر و دردسر هم قابل دسترس همگان بود. بر اساس علاقه برای معرفی کاشان و اطلاع رسانی اخبار و اتفاقات آن یک صفحه شخصی ایجاد شد و بعد از چند نوبت تغییر نام صفحه سرانجام نام آن از شعر معروف “سهراب سپهری” شاعر و نقاش پرآوازه کاشان وام گرفته شد و در ادامه راه هیچگاه تصورش وجود نداشت که روزی این همه مخاطب جذب کنیم.

.بعد از مدتی و برخلاف بقیه نقاط جهان فیسبوک در ایران از رونق افتاد و شبکه های اجتماعی موبایلی جان گرفت ما نیز به سمت سلیقه مخاطب راهی شدیم.چند سال بعد از فعالیت در شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام و جذب مخاطبین پرتعداد، کم و بیش ذائقه مخاطب را در کاشان شناختیم و بر آن شدیم که کمی تخصصی تر و کمی حرفه ای تر به مقوله خبر و رسانه بپردازیم.
پس از درخواست برای مجوز پایگاه خبری در مرداد ماه سال گذشته بالاخره انتظارها به سر رسید و در تاریخ 29 بهمن 97 مجوز پایگاه خبری اهل کاشانم با رویکرد اجتماعی و فرهنگی با شماره 83643 از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد. اینک و پس از گذشت بیش از سه ماه از صدور مجوز اهل کاشانم، با اتخاذ سیاست گذاری رسانه ای مشخص و تشکیل تیم تحریریه خود با دعوت از فعالان و علاقمندان به رسانه فعالیت خود را به طور رسمی در هفدهم خرداد آغاز می کند و بی شک در این مسیر پر فراز و نشیب نیازمند همراهی تمام مسوولان، ارگان های دولتی و شهری، مخاطبین و شهروندان منطقه کاشان خواهیم بود.

البته در طول مدت این چند سال فعالیت در شبکه های مجازی با وجود مصائب فراوان در کاشان، مفتخریم که همواره از حمایت و همراهی مخاطبان خود بهره مند بوده ایم و حمایت های بی دریغ شما انگیزه ای مضاعف برای ادامه فعالیت اهل کاشانم شده است بر اساس آنچه در شرایط کنونی برای خود ترسیم کرده ایم افتتاح و آغاز رسمی پایگاه خبری اهل کاشانم، نخستین گام در راه اندازی یک پروژه رسانه ای در کاشان و یا به عبارتی دقیق تر یک شبکه رسانه ای محلی است و البته قصد داریم این پروژه را در آینده و در بخش های مختلف دیگری گسترش دهیم.به شما اطمینان خاطر داده می شود دنبال جناح و خط بازی نیستیم، همانطور که در این چند سال نیز خط و مشی ما مشخص بوده است.

پایگاه خبری اهل کاشانم با انتخاب شعار “رسانه مردم کاشان” خود را رسانه ای مستقل معرفی می کند که متعلق به هیچ دسته و حزب سیاسی نیست و البته نیک می دانیم که این سیاست هزینه بردار است ولی تلاش خواهیم کرد به جای اینکه تریبونی برای تبلیغ مسوول، نهاد و ارگانی باشیم خود را صدای رسای مردم و پشت و پناه شهروندان معرفی کنیم.

مهمترین رسالت پایگاه خبری اهل کاشانم انعکاس و اطلاع رسانی صحیح و سریع اخبار، نقد منصفانه و تحلیل رخدادها و وقایع موجود با خط مشی مطالبه گری تعیین شده است. و همگان باید بر این موضوع واقف باشند که ایجاد خوش بینی یا بدبینی کار رسانه نیست، کار روابط عمومی یا تبلیغات است، ما نه دستگاه تبلیغاتی نهادی هستیم نه روابط عمومی ارگان و دستگاهی، بسان آیینه منعکس کننده اخبار و واقعیات منطقه کاشان خواهیم بود.

*جواد تقی زاده ونی


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *