• شناسه خبر : 18502

گفتگو با معلم کاشانی که کلیپ کلاس درسش بیش از دو میلیون بازدید خورد:

وقتی کاشان در ایران وایرال شد

وز جمعه هفته گذشته کلیپی در صفحه اینستاگرام پایگاه خبری اهل کاشانم با تیتر «میم مثل مادر در کلاس درس» به مناسبت روز مادر منتشر شد که معلم کاشانی به مادر دانش آموزانش زنگ می زند تا آنها روز مادر را تبریک بگویند، این کلیپ که با بغض و احساسات دانش آموزان در بیان محبت شان به مادر خود همراه بود و با موسیقی فیلم “میم مثل مادر” ترکیب شده بود، موجب انتشار گسترده شبکه های مجازی کاشان و ایران شد به گونه ای که با ویرال شدنش رکورد بازدید یک پست در صفات مجازی کاشان از طریق صفحه اهل کاشانم را شکست. بعد از یک هفته به سراغ “فاطمه اسماعیل زاده” معلم کلاس دوم مدرسه خواجه نصرالدین طوسی نوش آباد رفتیم و درباره این کلیپ گفت وگویی انجام دادیم.

** خانم اسماعیل زاده در ابتدا بگید این هفته چگونه برایتان گذشت؟

واقعیت این است در این یک هفته در خواب بودم، نمی دانم هنوز چه اتفاقی برایم افتاده است، حتی گاهی فرصت نمی کنم جواب پیام ها و محبت های مردم را درباره این کلیپ بدهم.

** آیا برای ساخت این کلیپ تبریک روز مادر و پخش آن برنامه خاصی داشتید؟

برای این کلیپ هیچ ذهنیت و تصویرسازی از قبل برای پخش آن نداشتم با استفاده از موبایل خودم و قراردادن آن روی یک سه پایه و قرض گرفتن میکروفن مدرسه این کار را نجام دادم، من سه سال است این کار را می کنم و هیچ وقت آن را رسانه ای نکرده بودم، امسال یک دقیقه از آن را در صفحه اینستاگرام شخصی خود استوری کردم که رسانه اهل کاشانم آن را در صفحات خود به عنوان پست منتشر کرد و ناگهان اتفاقاتی افتاد که هنوز باور نمی کردم. بعد از اهل کاشانم، صفحات مجازی دیگر در کاشان و دیگر شهرها این کلیپ را به صورت گسترده منتشر کردند.

** برای این کلیپ هماهنگی لازم با مادرها صورت گرفته بود یا آنها هم بی خبر بودند؟

همانطور که گفتم در سه سال گذشته هر سال این کار را در کلاس هایم انجام می دهم، چند روز قبل از این کلیپ به مادرها گفتم باهاتون تماس می گیرم تا درباره وضعیت ماهانه درسی دانش آموزان صحبت کنیم، در آن روز به بچه های کلاس گفتم من به مادرهایتان زنگ می زنم و شما روز مادر را بهشون تبریک بگید، مادرها در این وضعیت اکثرا غافلگیر شدند و تعدادی از دانش آموزان با شنیدن صدای مادرشان احساساتی شده و بغض یا گریه می کردند که یک دقیقه از کلیپ چهل دقیقه ای را همگان مشاهده کردند.

**بعد از پخش این کلیپ و وایرال شدنش چه اتفاقی در کلاس درستان افتاد؟

جمعه که کلیپ در رسانه اهل کاشانم و فضای مجازی پخش شد، خیلی از اطرافیان، خانواده و دوستانم پیام های محبت آمیزی به من داشتند، ولی بعد از دو روز تعطیلی مدارس روز دوشنبه به مدرسه رفتم .کمی دیر رسیدم . وقتی وارد کلاس درس شدم. برق ها خاموش بود، ناگهان چراغ ها روشن شد و بچه ها با خوشحالی بالا و پریدن به استقبالم آمدند و دویدند و من را بغل کردند،. حتی یکی از دانش آموزان بنام “علی مرتضا میرابی” که در کلیپ هم بود از آخر کلاس به طرف من آمد و گفت خانم معلم خیلی بیشتر بیشتر شما را دوست دارم چون شما مرا معروف کردید.

**واکنش ها در بین خانواده های دانش آموزان کلاستان چطور بود؟

بازخوردهای خوبی گرفتم؛ مادران دانش آموزان زنگ می زدند و تشکر می کردند و حتی شنیدم یکی از دانش آموزان پدرش را مجبور کرده بود که بروند برای مادرش و مادربزرگش گل بخرند و به آنها هدیه بدهند.

** در فضای مجازی واکنشی خاصی داشتید که خیلی برایتان جالب باشد؟

در این مدت علاوه بر همشهریانم، خیلی ها از شهرهای دور و مرزی ایران به صفحه اینستاگرامم آمدند و درباره آن پیام دادند و گفتند از صفحه اهل کاشانم این کلیپ را دیدند، آنچه که برام جالب بود فردی از آلمان پیام داده که با دیدن این کلیپ یاد مادرم افتادم که چهار سال است ندیدمش و الان دلم برایش پر می کشد.

**شما گفتید در سه سال گذشته این کار را در کلاس درستان انجام می دهید، آیا چیزی بوده که شما را به فکر فرو برده باشد؟

 یک جاهایی برای دانش آموزان گفتن جمله دوست دارم به مادرشان سخت بود، چرا باید به بچه ای که هشت سال سن دارند التماس می کردم که به مادرشان بگویند دوست دارم، بچه ها اگر از بچگی این موارد را یاد نگیرند و تمرین نکنند، وقتی بزرگ هم بشوند نمی توانند این دوست داشتن و علاقه را در خانواده و جامعه ابراز کنند و در بیان احساسات و عواطف شان مقاومت نشان می دهند در حالی که یک تبریک ساده 30 ثانیه ای با گفته جمله دوست دارم گاهی با ارزش تر از هدایای میلیونی است.

** به نظر شما مدرسه و کلاس درس جایی است که بشود دوست داشتن را از کودکی به دانش آموزان آموخت؟

الان در زمانه ای زندگی می کنیم که زندگی ها ماشینی شده و خانواده ها بیشتر درگیر مسائل معیشتی هستند، در این وضعیت عشق، دوست داشتن، و بیان احساسات فراموش شده است، پس به نظر من یک کودک در هیچ مکانی بهتر از مدرسه نمی تواند تربیت، احترام و دوست داشتن را یاد بگیرد، آموزش وپرورش جایی است که باید به بچه ها نحوه بیان احساسات را آموزش یاد بدهیم ولی تنها به مسائل آموزشی و درسی دانش آموزان و گرفتن نمره قبولی بها داده می شود و موارد پرورشی در مدارس را به حاشیه برده است.

** به نظرتان چه تعداد این کلیپ را در صفحه اینستاگرام رسانه اهل کاشانم دیده اند؟

تا آخرین باری که من دیدم لایک های آن 150 هزار تا بود، ولی نهایت بین 200 هزار تا 250 هزار نفر این کلیپ را دیدند.

**ولی این کلیپ بعد یک هفته بازدید بیش از دو میلیون بار را فقط در اینستاگرام اهل کاشانم رد کرده است؟

 واقعا؟ شوخی می کنید؟! اصلا نمی توانم تصور کنم همچین اتفاقی افتاده است.

 ** و آیا این را هم می دانید با وجود فیلترینگ اینستاگرام و برخی محدودیت های ایتنرنتی این کلیپ با بیش از 2 میلیون بازدید رکورد بازدید یک پست را در کاشان شکسته است؟

اصلا نمی توانم هیچ جوره تصور کنم و واقعا نمی دانم چی بگم، در تهیه و پخش این کلیپ هیچ اجبار و هدف گذاری قبلی نبود، یک کار دلی بود. الان خوشحالم که مورد استقبال خیلی ها قرار گرفت و هم لبخند روی لب ها آمد و اگر هم کسی اشکی ریخت از روی شوق و محبت بود.

** و در پایان اگر سخنی دارید؟

واقعا سپاسگزار محبت های مردم هستم و از رسانه اهل کاشانم هم ممنون هستم که حال خوب را به مردم منتقل کرد و به نظرات آنها اهمیت می دهد و سوژه های مردمی را پیگیری می کند.د


    معصوم
    (0) (1)

    معصوم

    ژانویه 29, 2023

    😂😂😂

    mr
    (0) (0)

    mr

    فوریه 5, 2023

    خدایی زمان تحصیل ما همچین اساتیدی حضور نداشتن وگرنه قطعا الان من دکترا داشتم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *