• شناسه خبر : 18481

هفت میلیارد تومان اعتبار برای تهیه دستگاه سنجش آلایندگی هوا در کاشان نیاز است/ شهرداری و سازمان صنایع در زمینه خرید این دستگاه تاکنون ورودی نداشتند

به گزارش پایگاه اهل کاشانم، اللهیار دولتخواه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به هفته هوای پاک اظهار داشت: آلایندگی هوا در کاشان از طریق دو دستگاه سنجش ذرات و گازها صورت می‌پذیرد و تا سال گذشته داده‌سنجی صورت می‌پذیرد و همچنان نیز انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های دارای استاندارد بین‌المللی نیستند، افزود: داده‌ها طبق داده‌هایی بود که این دستگاه‌ها به ما ارائه می‌کردند و بر اساس قانون هوای پاک این اطلاعات در اختیار هواشناسی و علوم پزشکی قرار می‌گیرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان با بیان اینکه کاشان نیازمند دستگاه‌‌های بیشتر سنجش آلایندگی هوا است، ابراز داشت: در شرایط فعلی کاشان نیازمند حدود هفت میلیارد تومان اعتبار ویژه تهیه دستگاه سنجش آلایندگی هوا است در حالی که با توجه به تحریم‌های موجود تهیه این دستگاه‌ها با پیچیدگی‌هایی رو به رو است.
وی ضمن اشاره به خرابی دستگاه سنجش آلایندگی هوا مستقر در میدان 15 خرداد گفت: قطعات این دستگاه باید تعویض شود اما متاسفانه تلاش‌ها برای تهیه قطعات این دستگاه به منظور راه‌اندازی مجدد آن راه به جایی نداشته است.
دولتخواه با بیان اینکه در کل کشور نیز برخی از دستگاه‌های سنجش آلایندگی فرسوده و از رده خارج شده است، تصریح کرد: متاسفانه نتوانستند جایگزینی برای این دستگاه‌های فرسوده تهیه کنند اما با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم دستگاهی در کاشان اگرچه مورد مطلوب ما نبوده، جایگزین کنیم.
وی با بیان اینکه دستگاه مطلوب دستگاهی بوده که دارای تمامی سنسورها و قابلیت سنجش آلایندگی تمامی ذرات را داشته باشد، تاکید کرد: آنالیز داده‌ها از دستگاه سنجش آلایندگی به مدیریت بحران شهرستان کاشان و آن مرکز نیز به مدیریت بحران استان اصفهان اعلام و تصمیم‌گیری در زمینه تعطیلی بخش‌های مختلف کاشان صورت می‌پذیرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان با بیان اینکه خرید دستگاه سنجش آلایندگی هوا در اولویت مسئولان مربوطه قرار دارد، افزود: شهرداری، سازمان صنایع و دیگر ارگان‌ها در زمینه خرید دستگاه سنجش آلایندگی و به واسطه مسئولیت اجتماعی خود تاکنون ورودی نداشتند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *