• شناسه خبر : 1810

حمایت 500 میلیونی سایپا از اتوبوسرانی کاشان:

سازمان اتوبوسرانی به تعهدات خود عمل نکرده است

مدیر ارتباطات شرکت سایپا سیتروئن کاشان در گفتگویی توضیحاتی پیرامون مباحث مطرح شده در خصوص سرویس حمل و نقل کارکنان سایپا سیتروئن و موضوعات مطرح شده درباره قرارداد این شرکت با سازمان اتوبوسرانی کاشان ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مدیر ارتباطات شرکت سایپا کاشان در گفتگویی با روزنامه سراج گفته است: سایپا سیتروئن در قرار داد سال 97 مبلغ 500 میلیون تومان برای حمایت مالی از برنامه‌ ترمیم و توسعه ناوگان به سازمان اتوبوسرانی کاشان اختصاص داده است. این اقدامات در راستای رفع مشکلات نقدینگی سازمان انجام شد ولی ایرادات رفع نشد. به نظر می‌رسد متأسفانه اراده‌ای در سطح سیاست‌گذاران و مدیران این سازمان برای رفع ایرادات و مشکلات ناوگان حمل و نقل وجود ندارد.

محمد معمارنژاد در واکنش به اظهارات مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کاشان تأکید کرده است: رعایت انصاف، صداقت و اخلاق در هر اظهار نظری یک اصل اساسی است و تلبیس و کتمان حقایق با هدف نیل به امیال و غرائض شخصی مذموم و در هر مکتبی فکری محکوم و مردود است.

وی در ادامه اذعان داد: سایپا سیتروئن با به کار گیری نزدیک به 4000 نفر از جوانان منطقه سهم چشم‌گیری برای رفع معضل بیکاری ایفا کرده و نقش موثری در اشتغال‌زایی منطقه کویر مرکزی ایران داشته است.

وی ارائه خدمات مطلوب به کارکنان به خصوص سرویس حمل و نقل مناسب را جزء وظایف سازمانی این شرکت ذکر کرده و یادآور شده است: سرویس ارائه شده از سوی سازمان اتوبوسرانی کاشان برای کارکنان سایپا با نواقص، اشکالات و ایرادات اساسی همراه بوده است. بارها تلاش شد طی قرارداد فی‌مابین و الحاقیه و پیوست‌های بعدی مشکلات رفع گردد ولی ترتیب اثری داده نشد.

در بخش دیگری از این گفتگو آمده است: سازمان اتوبوسرانی مبلغی نامتعارف برای ادامه همکاری و انجام تعهدات قبلی به عنوان پیش پرداخت از سایپا کاشان درخواست کرده و آن را برای تجهیز ناوگان حمل و نقل ذکر کرده است. این درخواست برای سایپا توجیه فنی و کارشناسی نداشته و مورد پذیرش قرار نگرفته است.

مدیر ارتباطات شرکت سایپا کاشان به مکاتبات پلیس راه کاشان – قم نیز اشاره کرده و تصریح کرده است: پلیس راه کاشان – قم در مکاتبات جداگانه‌ای نسبت به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل کارکنان سایپاسیتروئن هشدار داده است و تأکید کرده است این نوع وسیله نقلیه از ایمنی لازم و کافی برای جابجایی کارکنان برخوردار نیست و سایپا بایستی از ناوگان مسافربری مناسب استفاده کند.

معمارنژاد در ادامه به صورت مفصل به روند قطع همکاری و انعقاد همکاری با شرکت جدید اشاره کرده و همه‌ی اقدامات خود را بر اساس فرآیند کارشناسی و قانونی دانسته که در راستای تأمین رفاه و ایمنی کارکنان می‌باشد.

پایگاه خبری اهل کاشانم گزیده‌ای از مهم‌ترین بخش‌های این گفتگو را برای آگاهی بخشی همشهریان منتشر کرده است و آمادگی دارد تا چنانچه مطلب ناگفته‌ای باقی است در فرصت مناسب برای افکار عمومی اطلاع رسانی کند. همچنین آمادگی دارد توضیحات شهرداری کاشان و سازمان اتوبوسرانی را نیز برای دسترسی به کلیه جوانب موضوع بررسی کرده و در اختیار همشهریان قرار دهد.

لازم به ذکر است مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی در واکنش به حقوق معوق رانندگان اتوبوسرانی در صحن علنی شورا مدعی شده بود که یکی از دلایل مشکلات نقدینگی سازمان قطع یک‌جانبه قرار سایپا با این سازمان است.

شایان ذکر است پایگاه خبری اهل کاشانم روز قبل در یادداشت با عنوان «ناوگان حمل و نقل عمومی زیر پای بخش خصوصی» به واکاوی موضوع پرداخته بود که می توان این یادداشت را در لینک (اینجا) بخوانید.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *