• شناسه خبر : 17872

بعد از دو هفته، سلام!

نویسنده: تحریریه پایگاه خبری اهل کاشانم

“ببخشید”، “عذر خواهیم”، “معذرت می خواهیم”، “پوزش می طلبیم”، “شرمنده ایم” و… این کلمات را به جای “سلام” رسانه اهل کاشانم بعد از دو هفته دوری پذیرا باشید و تنها پاسخی برای “سلام” که می تواند ما را دلگرم و خوشحال کند، بخشیده شدن از طرف مخاطبان وفادار اهل کاشانم است.

بی خیال مقدمه چینی و بهانه گیری می شویم و قبول داریم که دوری دو هفته ای یک رسانه با مخاطبانش کاری غیرحرفه ای و نادرست است، ولی در روزگاری که رسانه چون مرغ در هر عروسی و عزا سرش را می برند، قربانی شدن در ناملایمات جزو بدیهیات این حرفه است.

شامگاه چهارشنبه 30 شهریور که ناگهان مردم کاشان با اختلال و قطعی اینترنت مواجه شدند، رسانه مستقل اهل کاشانم هم قربانی شد و مثل تمام اهالی کاشان از داشتن اینترنت و دسترسی به راه های ارتباطی با مخاطبان بیشمارش محروم شد.

دروغ چرا، با وجود قطعی اینترنت و سکوت و بایکوت خبری مسئولان کاشان درباره اعتراضات و تجمعات در این شهر بعد از درگذشت “مهسا امینی”، رسانه اهل کاشانم به مرور و بر اساس پیگیری ها و شنیده های موثق تا حدودی از اخبار آگاه شد، ولی قوانین نانوشته در این شهر و حوزه رسانه کشور تابلو هشدارآمیز “نوشتن ممنوع” را در پیش رویمان قرار داد.

یک اعتراف هم داشته باشیم که در میان قوانین و ابلاغ های نانوشته برای ننوشتن و عدم اطلاع رسانی، و نداشتن اینترنت که منجر به قطعی ارتباطات شده بود دل و دماغی هم برای انتشار خبر برای مان باقی نمانده بود، مسئولان سکوت پیشه کرده بودند، به اکثر برنامه ها دعوت نشدیم، و در این میان هم در سوگ نزدیکان یکی از اعضای تحریریه قرار داشتیم.

هیچ مسئولی یا ارگانی هم حالی از روزگار پرمخاطب ترین رسانه کاشان نپرسید، تا بیشتر از قبل پی ببریم که بسیاری از پیام ها و سخنانشان در روز خبرنگار بیشتر برای دیده شده خودشان است نه دغدغه ای برای شغل خبرنگاری و رسانه ها!

شما که غریبه نیستید، پس این مورد هم صادقانه بگوییم در این میان ارگانی با شماره ای که ما سواد خواندن اعدادش را نداشتیم تماس گرفت و مسئول رسانه نیز احضار شد! هنوز هم نمی دانیم چرا؟! اما اهالی رسانه مستقل با این رفتارها غریبه نیستند.

سخن زیاد است ولی تلاش خواهیم کرد در روزهای آتی تا آنجا که اینترنت و … اجازه بدهد بدون توجه به کم لطفی ها به فعالیت خود ادامه دهیم.


    (0) (0)

    نوامبر 15, 2022

    پیروز و سر بلند باشید.درکت موضوع برا همه ما مبهم هست

    نسرین اسماییلی
    (0) (0)

    نسرین اسماییلی

    ژانویه 28, 2023

    سلام خدمت اهالی رسانه اهل کاشانم. خواستم ازتون خواهش کنم لطف کنید قبل از اینکه ما خبر رو بدیم به اخبار ۲۰۳۰ بدیم و بازتاب بیشتر داشته باشه.شما لطف کنید و گزارش بگیرید. از روند پرداخت حقوق کارگران شرکت گرانیت بهسرام کاشان که تمام پرسنل درگیر نقل و انتقالات بی هوده بین روسای احیا و کنونی شده. و البته در این وحله مخاطره انگیز اقتصادی خانواده ها بدون حقوق اونم چندین ماه .....گرفتارند البته امروز ۸ بهمن ماه ساعت ۹ ونیم پرسنل گرانیت جلوی درب اصلی فرمانداری اعتراض خواهند داشت. و بنده خواهشمندم گزارش مبسوطی تهیه کنید شاید به گوش مسعولین برسه. ناگفته نماند که تمام مسولین از جمله شورای شهر و فرماندار کاشان در جریان هستند ولی دریغ از یه زره دلسوزی.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *