• شناسه خبر : 1763

جلوگیری از تردد افراد در روستاها خلاف قانون است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان گفت: جلوگیری از تردد افراد و بستن راه های ورودی در روستاها خلاف قانون بوده و تخلف محسوب می شود.

به گزارش اهل کاشانم، عباسعلی قپانی افزود: روستاها جزو معابر عمومی هستند و کسی نمی تواند مانع از رفت و آمد کسی شود و این اقدام جرم محسوب شده و قابل پیگیری قضایی می باشد.

وی گرفتن پول برای ورود به روستاها را نیز تخلف دانست و تصریح کرد: در صورتی که خدماتی در زمینه های گردشگری در مکان مشخصی به مسافران ارائه شود و قابلیت درآمدزایی داشته باشد اجازه دریافت وجه وجود دارد.

وی اذعان داشت: برخی از فضای داخلی روستاها برای فعالیت معادن خود استفاده می کنند که این موضوع تخلف محسوب می شود زیرا معدنداران برای اینکه زیرساخت های روستا راخراب نکند باید جاده اختصاصی برای معدن خود ایجاد کند.

قپانی پور درباره اعتراض برخی از روستاییان نسبت به ورود برخی از افراد به باغات و مزارع آنها گفت: روستاییان با دیوارکشی و حصارکشی باغات خود را محصور کرده و در صورت ورود اشخاص به باغات خود، این موضوع را با شکایت در مراجع قضایی پیگیری کنند.

معاون سیاسی فرمانداری کاشان در ادامه افزود: از نظر شرعی هم کار صحیحی نیست که کسی وارد ملک شخصی کسی شده و از دسترنج و محصولات وی استفاده کند و مردم باید در زمان ورود به هر روستا به عقاید و قوانین ساکنان آن احترام بگذراند.

قپانی پور با بیان اینکه مردم در صورت مشاهده بستن ورودی روستاها از طریق نیروی انتظامی، بخشداری و دهیاری ها این موضوع را پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مسافرت ها به روستاها در روزهای تعطیل، گشت ها و نظارت ها بیشتری قرار دادیم تا مشکلات احتمالی برای ساکنان محلی به وجود نیاید.

شایان ذکر است در هفته های گذشته در برخی از روستاهای بخش های برزک، قمصر و نیاسر برخی از ساکنان محلی در اعتراض به حضور بیش از اندازه مسافر به محل زندگی آنها مانع از تردد مسافران به روستای خود می شدند.


    علی
    (1) (0)

    علی

    آگوست 18, 2019

    در مرق و ابیانه مشاهده کردم ورودی می گیرند!

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *