• شناسه خبر : 1679

سبز شدن یک پمپ بنزین بجای چند درخت در کاشان حاشیه‌ساز شد

اجرای طرحی مانند پمپ بنزین عجیب نیست اما در روزهای گذشته سبز شدن چنین بنایی با تخریب بخشی از فضای سبز شهر آلوده‌ای مانند کاشان، در سکوت مسوولان امر با پرسش‌ها و انتقادهایی روبه‌رو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از ایرنا تملک فضای سبز و ساخت بی‌سر و صدای بنای یک پمپ بنزین جمع و جور با قطع درختان بین ۲ بلوار پشتی میدان میوه و تره‌بار که به انتهای طرح در دست اجرای زیرگذر کاشان می‌رسد، در فضای مجازی با پرسش‌ها و انتقادهایی همراه شده است.

ناپدید شدن یک‌شبه درختان جوانی که همین چند سال پیش از سوی خود شهرداری کاشان غرس شده بود و نابودی کامل فضای سبزی که گویا قرار است محل استقرار پمپ بنزین جدید باشد، دریافت مجوز از دستگاه‌های ذی‌ربط، نحوه تملک فضای سبز محدود بین ۲ بلوار باریکی که معبر عمومی به حساب می‌آید، آن هم در نزدیکی ۲ پمپ بنزین دیگری که به فاصله‌ای اندک در میدان بالایی و بلوار پایینی فعالیت دارند، از جمله پرسش‌ها است.

حاشیه‌های این طرح شائبه برانگیز به اینجا ختم نشده و فرماندار ویژه کاشان نیز نهم خرداد امسال در نامه‌ای به شهردار با استناد به شکایت یکی از جایگاه‌داران منطقه، خواستار پیگیری موضوع و جلوگیری از هر گونه ساخت‌وساز تا هنگام دریافت مجوزهای لازم از جمله تصویب کاربری در کمیسیون ماده ۵ استان شده بود.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان اما با وجود همه این مسائل در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت جایگاه سوخت میدان شهید زجاجی پس از انجام فرایند قانونی و دریافت مجوزهای لازم آغاز شده است.

مهدی بذرافشان یادآور شد: تشریفات مزایده فروش زمین برای ساخت این جایگاه سوخت در ۲۱ تیر ۹۶ انجام شد و ساختش ۲۶ تیر همان سال به تصویب شورای اسلامی شهر کاشان رسید.

وی افزود: شورای ترافیک استان اصفهان نیز بر اساس بند هشت صورت‌جلسه شماره ۱۱۰۶/۱/۲۰۴۹ با ساخت این جایگاه سوخت در میدان شهید زجاجی موافقت کرده است.

تلاش‌های خبرنگار ایرنا برای گفت‌وگو با رییس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی- ناحیه کاشان در این زمینه به سرانجام نرسید.

بر اساس پایگاه اطلاع‌‎رسانی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران– منطقه اصفهان، هم اکنون ۱۹ جایگاه سوخت و ۱۴ جایگاه سی.ان.جی در منطقه کاشان نسبت به توزیع سوخت اقدام می‌کند.

کاشان با جمعیت افزون‌بر ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *