• شناسه خبر : 1636

در اعتراض به تغییرات کمیته داوران کاشان:

داوران کاشانی دسته جمعی استعفا دادند

21 نفر از داوران جوان کاشان با امضای نامه ای خطاب به رئیس هیات فوتبال استان اصفهان اعلام کردند در صورت عدم رسیدگی به اعتراض آنها نسبت به تغییرات در کمیته داوران کاشان به صورت دسته جمعی از داوری در این شهرستان استعفا می دهند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، در این نامه ارسالی که امضا و نام 21 داوران کاشانی را دارد ضمن حمایت از محسن بختیاری رئیس سابق کمیته داوران این شهرستان نسبت به انتخاب رئیس و دبیر این کمیته و دلیل این تغییرات اعتراض کردند،

که متن کامل نامه خطاب به ریاست هیئت فوتبال استان اصفهان به شرح ذیل می باشد:

با عرض سلام و احترام؛ پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمد و آل محمد ( ص) همانگونه که مستحضر هستید در سال گذشته با وجود شرایط کاری دشوار آقای محسن بختیاری به سمت ریاست کمیته داوران کاشان انتخاب شدند که فعالیت هایشان رضایت مندی همکاران را در پی داشت که به بعضی از آنها اشاره می کنیم:

1 – دارای دانش بالا و به روز و قضاوت در مسابقات لیگ کشور
2- دارای روحیه تیمی و مدیریتی
3- دارای محبوبیت حداکثری بی ن داوران جوان و فعال شهرستان

اما متاسفانه رئیس هیئت فوتبال شهرستان کاشان در اقدامی عجیب نامبرده را بدون اطلاع قبلی عزل و شخصی با حدود 60 سال سن را به ریاست کمیته داوران منصوب کرد که باعث اعتراض تعدادی از داوران فعال گردید. همچنین شخصی را به عنوان دبیر کمیته داوران منصوب نمودند که همزمان به عنواندبیر کمیته فوتسال، مسئول اجرایی مسابقات فوتسال و مسئول هیئت فوتبال سپاه کاشان هستند دلایل اعتراض داوران به شرح ذیل است:

1- چگونه داوران فردی را که در سال های نه چندان دور همزمان مربی دو تیم بوده و چندین بار به داوران فحاشی و بددهنی کرده را به عنوان دبیر کمیته داوران بپذیرند.
2- چگونه داوران فردی را بپذیرند که در زمان مربیگری بعد از پایان بازی به اتاق داوران حمله ور شده و با لگد به در اتاق کوبیده و با جار و جنجال با لگد به زیر میزی که در اتاق قرار داشته کوبیده و سینی چای را به آسمان پرتاب کرد. در حالیکه داوران جوان باید اخلاق و جوانمردی و بزرگی را از پیشکسوتان داوری بیاموزند.
3- بها ندادن به داوران جوان که در سطح عالی تحصیلی و دارای مدارج داوری هستند و در سطح استان و کشور در حال قضاوت می باشند و روی آوردن به داوران سن بالا و بدون آمادگی جسمانی لازم..

در ادامه قابل ذکر است که بعد از پیگیری های لازم از طریق رئیس هیات فوتبال آقای خیمه کبود عنوان کردند که علت برکناری آقای بختیاری فشار از طرف استان بوده است (بر این مبنا ایشان به عنوان ریاست کمیته داوران نمی توانند در لیگ های کشوری قضاوت کنند) بعد از پیگیری های لازم متوجه شدیم که استان از این تصمیم بی خبر بوده است (لازم به ذکر است چندین فرد دیگر نیز در سطح استان وضعیتی مشابه آقای بختیاری را دارا هستند که علاوه بر اینکه ریاست واحد داوران شهرستان خود را بر عهده دارند همچنان در لیگ های کشور قضاوت می کنند)؛آیا آقای خیمه کبود که در حال حاضر ریاست فوتبال کاشان را به عهده دارند و به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال در لیگ های کشوری فعالیت می کنند از طرف فدراسیون فوتبال ج.ا.ا و هیات فوتبال استان تحت فشار قرار نمی گیرند؟

همچنین حدود 26 داور در کاشان فعال هستند که 21 نفز از آنها به این تصمیم معترض شدند امید است با توجه همه جانبه افراد مسئول و تصمیم گیری های صحیح و به موقع حقی از این افراد ضایع نگردد و در صورت عدم پاسخگویی و رسیدگی عاجل استعفای دسته جمعی از داوری این شهرستان اعلام می داریم.

شایان ذکر است اسامی 21 داور که با امضای این نامه استعفای دسته جمعی خود را اعلام کرده اند به شرح زیر می باشد:

1- محسن بختیاری، 2- علیرضا سمیعی 3- حسین حضرتی 4- حمیدرضا معین 5- محمدعطا شرافتی مفرد 6- ابوذر اسدی 7- سیدعمران سیدی 8- ابوالفضل آقابابایی 9- سجاد عرب 10- محمدجواد قاسمی 11- محمدحسین سعیدی مفرد 12_ مهدی صفایی 13- مرتضی غفارزاده 14 – حسین نجاری 15- علی فارسی 16 – سیدعلی شبیری 17 – ابوالفضل عسگری 18- مهدی ناحجی 19 _ محمدباقر اکبری 20- محمد علی اربابی نشلجی 21 -محمد هادی قرائتی


    محسن
    (3) (1)

    محسن

    آگوست 10, 2019

    من بعنوان یک داور قضات کننده از این 21 داور حمایت میکنم خواسته داوران هرچه است انجام دهند هیچ مربی بی تجربه ای نمیتواند دبیر داوران شود جناب بختیاری باید به سمت مقام خود برگردد... محسن فغانی از تهران۱۳۹۸/۵/۲۰

    ورزشکار
    (2) (1)

    ورزشکار

    آگوست 10, 2019

    اون اقای عظیمی‌که میخواستن شکایت کنند و‌ میگفتن اسامی این ۲۰ داور رو‌اعلام کنید! خب چرا الان سکوت کردن!! بیان کامنت بزارن! من به عنوان یه ورزشکار شاهید این هستم که ایشون مسئولیت های متعدد در ورزش دارن مثلا‌جام رمضان امسال ایشون‌‌ دبیر کمیته فوتسال بودن ، مسئول اجرایی بودن ، چیدمان داورها رو‌انجام میدادن و‌جالب تر اینکه با این سن ، وضعیت جسمانیشون و‌این‌همه مسئولیت داور مسابقاتم بودن خدا وکیلی اخر خنده است

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *