• شناسه خبر : 16018

برنامه های هفته مدیریت مصرف تشریح شد:

آب، لبخند زندگی است/ با مصرف هوشمند، این لبخند را برای آیندگان به ارث بگذاریم

مدیر دفتر روابط عمومی وآموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب کاشان با بشعار «آب، لبخند زندگی» به عنوان شعار اصلی هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق برنامه‌های این شرکت در هفته مدیریت مصرف را تشریح کرد.

به گزارش اهل کاشانم، عباسعلی کحال گفت: حدود سه دهه است که اول تا هفتم تیرماه هر سال، هفته صرفه‌جویی در مصرف “آب” نام گذاری شده است و فصل گرما تداعی کننده مباحثی چون تبخیر، کم‌آبی، صرفه‌جویی و… بوده است، اما به منظور وفاق و هماهنگی در ارکان وزارت نیرو و لزوم توجه همگانی، اخیرا با توجه به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق نیز این هفته با نام هفته صرفه‌جویی در آب و برق نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: این هفته به عنوان یک رویداد فرهنگی در افکار عمومی و رسانه‌ها نهادینه شده است و هر ساله به این مناسبت، فعالیت‌های فرهنگی- آموزشی متنوعی برای ارتقای آگاهی‌های عمومی در مورد آب و برق و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس انجام می‌شود تا با یادآوری ارزش اقتصادی و استراتژیک آب و تبیین آن به عنوان یک کالای اقتصادی کمیاب، شیوه‌های صحیح مصرف آن بین آحاد جامعه نهادینه شود.

وی افزود: این وظیفه ماست که با تغییر رفتار مسرفانه آب و برنامه‌ریزی توسعه پایدار در تلفیق و یکپارچه‌ دیدن آب، انرژی و محیط زیست، لبخند استفاده از این نعمت گرانبها را برای آیندگان به ارث بگذاریم.
وی با اشاره به کاهش بارندگی ها وافزایش دما در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در سال های اخیر گفت: در مقایسه با سال‌های گذشته امسال نیز تابستان سختی را در پیش داریم.

کحال خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی عمومی و ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی برای مدیریت مصرف آب و برق محورهایی هستند که رسانه‌های همگانی می‌توانند پیرامون آن‌ها اطلاع‌رسانی کنند و مردم را از مشکلاتی که در اثر مصرف بی رویه با آن دست به گریبان می‌شوند، بیشتر آگاه کنند.

مدیر دفتر روابط عمومی وآموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب کاشان درباره عناوین روزهای هفته صرفه جویی گفت: در اول تیرماه بهره وری، مدیریت تقاضا و اقتصاد آب، دوم تیر ماه زنان، سبک زندگی ، آموزه های دینی و تغییر رفتار مصرف آب، سوم تیرماه مشارکت مردمی، یاری گری آب محور و توسعه محور نامگذاری شده است.

کحال در ادامه خاطرنشان کرد: چهارم تیرماه بعنوان صنعت دانش بنیان، اشتغال آفرینی و استفاده بهینه از آب و پساب، پنجم تیرماه رسانه، شفافیت اطلاعات و مطالبه گری مصرف بهینه آب، ششم تیرماه ارزش آب، انرژی و محیط زیست در پایداری سرزمین، و  هفتم تیرماه عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی و بهره وری حداکثری منابع آب شرب نامگذاری شده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *