• شناسه خبر : 15766

در جلسه ستاد تسهیل مطرح شد:

انتقاد دادستان از ادارات کاشان

عبدالمجید رفیعی برزکی

دادستان کاشان در همایش اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل ، نطنز و بادرود که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی کاشان با حضور نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود، معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان و مدیرکل صنعت، تجارت و معدن استان برگزار شد گفت:

تولیدکنندگان کاشانی از سازمان‌های اداری گله‌مند هستند! معتقدند سرمایه خود را در تولید منطقه و شهرستان به کار گرفته‌اند با این وجود باید برای حل مسائل و مشکلات تولید به دنبال ادارات بِدَوند؛ در صورتی که اگر این سرمایه خود را در بانک سپرده کرده یا در خرید فروش زمین و ارز به کار گرفته بودند – هرچند طرح این مباحث خوب نیست- برایشان بهتر بود. لازم است منِ اداری برای کاهش مشکلات تولید و اشتغال به دنبال تولیدکننده بدَوم تا این که تولیدکننده دنبال من بدود و این باید یک فرهنگ شود.

این موضوع را مدیرعامل یکی شرکت‌ها – که محل شرکت در مرز کاشان و استان مرکزی واقع شده است- در جلسه‌ای به صراحت مطرح کرد که تولید کننده در ادارات استان مرکزی از حمایت و همراهی بیشتری نسبت به کاشان برخوردار است. شرکت دیگری می‌گوید برای حضور پزشک مقیم هزینه کرده است ولی با اشکال‌تراشی سازمان‌ مسئول مواجه شده که حتماً پزشک از آن سازمان اعزام شود یا مشکلاتی که در ادارات تأمین اجتماعی، جهاد کشاورزی و دارائی برای تولیدکننده ایجاد می‌شود و همۀ این‌ها مغایر با شعار سال و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

تولیدکننده‌ دیگری از توقف شش‌ماهه دستگاه‌های خریداری شده در گمرک گله‌مند است. این موضوع به واسطۀ بخشنامه‌ای است که برای واردات دستگاه‌ها با سال تولید قبل از فلان سال محدودیت‌هایی ایجاد کرده است. بخشنامه‌‌ها باید به گونه‌ای طراحی شود که کارها را تسهیل کند نه این که محدودیت و مانعی برای تولید ایجاد کند.

یکی دیگر از مشکلات است بحث صدور مجوزهاست. سابقاً مسئولیت آن به کاشان تفویض شده بود ولی اکنون مجدد به استان و معاونت‌های استان ارجاع شده است که زمان‌بر است. این در حالی است که برای سرمایه‌گذار یک روز هم مهم است. قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کاشان طبق آمار و ارقامی از 17 مرکز استان بالاتر است و زیبنده کاشان است که در این بُعد ویژه دیده شود و بحث صدور مجوزها تسهیل شود.

گفته می‌شود در کشورهای دیگر اگر فردی درخواست مجوز و سرمایه‌گذاری در کسب و کاری داشته باشد ظرف 24 ساعت پاسخ داده می‌شود. من اطلاع دقیقی ندارم و شنیده‌ایم. در هر صورت امیدواریم در ایران نیز چنین شود و تولیدکننده دغدغه‌ای جز تولید نداشته باشد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *