• شناسه خبر : 13797

افزایش ۵۰ درصدی شکارچیان متخلف در کاشان به دلیل تشدید خشکسالی

اللهیار دولتخواه در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، با بیان اینکه تعداد شکارچیان دستگیر شده در سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: این رویداد دلایل مختلفی دارد که یکی از آن دلایل خشکسالی بوده و دیگر دلایل آن افزایش تعداد نیروهای یگان حفاظت و مدیریت بهتر در این زمینه است.


وی ضمن اشاره به آخرین دستگیری‌های شکارچیان غیرمجاز در منطقه کاشان افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان در حین گشت و کنترل منطقه به متخلفان شکار و صید برخود کرده و پس از تعقیب و گریز موفق به دستگیری متخلف شده و ادوات شکار شامل تعداد هشت قطعه پرنده از نوع کبک و تیهو به همراه یک قبضه اسلحه دولول کالیبر12 و تعدادی فشنگ کشف و ضبط و پرونده متخلف جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان کاشان شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان از دستگیری یک شکارچی دیگر نیز خبر داد و ابراز داشت: طی گشت و کنترل ماموران یگان در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک در روز گذشته یک نفر متخلف که اقدام به شکار چهار قطعه کبک وحشی و دو قطعه کبوتر کرده بود، دستگیر شد.

وی ضمن اشاره به کشف و ضبط آلات و ادوات شکار از این شکارچی متخلف گفت: از شکارچی متخلف یک قبضه سلاح دولول کالیبر12 به همراه 108 فشنگ ساچمه و ادوات شکار کشف و پرونده متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

دولتخواه با بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری تنها 25 شکارچی متخلف دستگیر شدند، تصریح کرد: از این متخلفان 18 قبضه سلاح کشف شد که 12 قبضه سلاح دارای مجوز و مابقی فاقد مجوز بودند که نشان از افزایش قابل توجه دستگیری شکارچیان متخلف را دارد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *