• شناسه خبر : 13669

سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن ثبتی مبنا در کاشان آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، محمدرضا جهان مهین پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به آغاز سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن ثبتی مبنا 1405 در کاشان اظهار داشت: این اقدام با هدف آسیب شناسی همزمان با چهار استان همدان، خوزستان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی در مناطقی از شهر کاشان انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن ثبتی مبنا  1405 استان اصفهان فقط در کاشان به عنوان شهر هدف سرشماری اجرایی شده است، افزود: این طرح از یکم تا بیستم آبان انجام و محدوده هدف 14هزار خانوار بوده است تا کمبودهای آن شناسایی و سپس رفع شود.

سخنگوی سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن ثبتی مبنا 1405 استان اصفهان با بیان اینکه در سال 1405 سرشماری به شکل ثبتی بوده است، ابراز داشت: به این روش که بر اساس آمار ثبت شده از کد ملی و پلاک ثبتی سرشماری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سرشماری ثبتی مبنی سرشماری با دقت و سرعت بیشتری همراه است، گفت: علاوه بر این هزینه اجرای آن هم کاهش قابل توجهی دارد و پیش بینی می شود در صورتی که این سرشماری با موفقیت همراه باشد آمار گیری هر دو سال یک بار به هنگام شود.

جهان مهین ضمن اشاره به جزئیات این اقدام تصریح کرد: 23 مامور آمار گیر به همراه چهار کارشناس گروه وظیفه آمار سنجی در سرشماری آزمایشی برخی از محلات شهر کاشان را عهده دار  هستند و بر همین اساس با توجه به اینکه آمار گیران زمان مراجعه موظف به ارائه کارت شناسایی معتبر هستند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *