• شناسه خبر : 13013

دکتر جواد مشرقی، از کاشان تا ریاست بر انجمن ریاضی کانادا

《جواد مشرقی》 رئیس انجمن ریاضی کانادا، ۳۱ شهریور ماه ۱۳۴۷ در محله پاقپان آن کاشان به دنیا آمد. خودش می گوید کودکی‌اش بین محله پاقپان و محله پشت کلانتری خیابان امام گذشته است.



سال ۵۳ بار در مدرسه ابتدایی اسلامی شد و سال ۵۸ تا ۶۱ دوره راهنمایی را در مدرسه انقلاب اسلامی گذراند و در رشته ریاضی وارد دبیرستان امام کاشان شد. او در زمان تحصیل در دبیرستان در سال ۱۳۶۲، موفق به کسب عنوان دانش آموز نخبه در آموزش و پرورش کاشان شد.



مشرقی پس از دریافت دیپلم ریاضی از دبیرستان امام، در سال ۱۳۶۵ در رشته الکترونیک وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد. سپس به دلیل علاقه زیاد و استعداد بی‌نظیر در ریاضی برای ادامه تحصیل ریاضی( آنالیز) را انتخاب کرد.



در سال ۱۳۷۳ کارشناسی ارشد ریاضی خود را از دانشکده علوم دانشگاه تهران دریافت و پس از اتمام خدمت سربازی با اخذ پذیرش و بورس تحصیلی از دانشگاه مک گیل کانادا برای تحصیل در دوره دکتری ریاضی عازم مونترال کانادا شد.


مشرقی در سال ۱۳۸۰ با درجه عالی موفق به اخذ دکتری در رشته ریاضی از دانشگاه مک‌گیل شد و از همان سال به عنوان هیئت علمی در دانشگاه لاوال کانادا مشغول به کار شد.


این دانشمند بین‌المللی سال‌هاست عضو هیئت تحریریه اصلی‌ترین مجلات ریاضی کانادا و همچنین عضو شورای موسسات تحقیقاتی و از اعضای اصلی و شورای نهادها و موسسات اعطاءکننده بورس‌های تحصیلی و تحقیقاتی در کانادا است.


دکتر مشرقی از موفق‌ترین اساتید در سطح بین‌المللی است و تاکنون بارها در دانشگاه لاوال به عنوان استاد نمونه در امر آموزش انتخاب شده است.

بخشی از عناوین و موفقیت‌های دکتر جواد مشرقی:
▪️سال ۲۰۰۴ دریافت جایزه رابینسون از انجمن ریاضی کانادا
▪️سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ عضویت هیئت مدیره مرکز تحقیقات ریاضی مونترال
▪️۲۰۱۶ ریاست گروه ریاضی محض در انسرک، موسسه بورس‌ها و گرنت‌های تحقیقاتی در علوم طبیعی و مهندسی در کانادا
▪️ ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ ریاست کمیته انتشارات انجمن ریاضی کانادا
▪️سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ معاون انجمن ریاضی کانادا
▪️سال ۲۰۱۹ عضو( NSF) موسسه بورس‌ها و گرنت‌های تحقیقاتی در آمریکا
▪️۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ عضو کمیته انتشارات انجمن ریاضی آمریکا
▪️عضو تحریریه PAMS, CMB, CJM و Concrete Operators
▪️عضو هیئت علمی دانشگاه لاوال

دکتر مشرقی از سال ۲۰۲۰ رئیس انجمن ریاضی کانادا است. تاکنون بیش از ۱۰ کتاب و بیش از ۱۰۰ مقاله در حوزه‌های مختلف علوم ریاضی از این نخبه کاشانی منتشر شده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *