• شناسه خبر : 14823

۷۰ درصد مجرمان کاشان فرزندان طلاق هستند

عضو کمیته طلاق کاشان گفت: در بررسی ها و پژوهش های صورت گرفته نیروی انتظامی مشخص شد که 70 درصد از مجرمان این شهرستان در شش ماه نحست امسال فرزندان طلاق هستند.


هادی مسعودی علوی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم عدم مسئولیت‌پذیری، اعتیاد، دخالت خانواده‌ها و ارتباطات فرازناشویی را از جمله عوامل علل طلاق در شهرستان کاشان دانست و ابراز داشت: در 9 ماهه نخست سال جاری در کاشان یک هزار و 443 ازدواج داشتیم اما متأسفانه 467 طلاق در این بازه زمانی ثبت کردیم.

مسعودی علوی با بیان اینکه بر اساس اعلام نیروی انتظامی در شش ماهه نخست سال جاری در کاشان پنج هزار نفر مجرم دستگیر شده است، گفت: متأسفانه 70 درصد از این مجرمان فرزندان طلاق هستند و این آماری است که وجود دارد و این نشان می‌دهد فرزندان طلاق آسیب‌پذیر هستند و بر همین اساس انجمن “بچه‌های طاقت” در کاشان در حال شکل‌گیری است.

همچنین داوود قاسم‌زادگان مشاور امور خانواده با بیان اینکه بحث در رابطه با طلاق بسیار زیاد است، اظهار داشت: دلایل طلاق امروزه اعتیاد است چراکه خانواده‌ها بعد از پنج سال از اعتیاد فرد به مواد مخدر متوجه این موضوع می‌شوند و از دیگر علل طلاق بحث دخالت والدین است.


این استاد دانشگاه اشاره به ارتباطات فرازناشویی برخی از زوجین ابراز داشت: فضای مجازی در تشدید این موضوع نقش تأثیرگذار دارد و ضعف در مسائل زناشویی نیز موجب شده است تا دیگر بخش‌های زندگی را تحت تأثیر قرار دهد و مشکلات اقتصادی نیز یکی از علل است.

قاسم زادگان درباره دیگر علل طلاق در کاشان گفت: تفاوت‌های شخصیتی و اختلالات روانی نیز یکی دیگر ازعوامل طلاق است و این موضوعات موجب سرد شدن زن و شوهر از یکدیگر شده و موجب بروز اضطراب و استرس در زوجین می‌شود و از دیگر عوامل ضعف در مهارت‌های زندگی و پایین بودن آستانه تحمل نیز از دیگر عوامل است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *