• شناسه خبر : 12354

۲۰ هکتار از مزارع همزر روستای سار در آتش سوخت

آتش هنوز کاملا مهار نشده‌است

آتش بی‌احتیاطی به ۲۰ هکتار از مزارع همزر روستای سار کاشان افتاده است و آتش‌سوزی پس از ۱۹ ساعت به دلیل نبود امکانات اطفاء نشده است.

۲۰ هکتار از مزارع همزر روستای سار در آتش سوخت
احسان موسی‌زاده عضو شورای این روستا در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه ساعت 16 روز چهارشنبه متوجه آتش‌سوزی مزارع و باغات همزر روستای سار شدیم، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر دسترسی به این آتش‌سوزی، خاموش‌کردن آن مشکل بوده و 70 درصد از درختان این مزارع و باغات در آتش سوخته است.

وی با بیان اینکه 20 هکتار از مزارع و باغات همزر روستای سار در آتش سوخته است، افزود: متاسفانه به دلیل مسیر خاص امکان حضور خودروهای آتش‌نشانی وجود ندارد و هیچ هلی‌کپتور اطفاء حریق در کاشان، قم و اصفهان برای اطفاء حریق وجود نداشت چرا که این مزارع و باغات در میان کاشان و اصفهان قرار گرفته است.

عضو شورای روستای سار با بیان اینکه هنوز آتش‌سوزی اطفاء نشده است، ابراز داشت: افراد محلی روستا با کمک دوستان ما در منابع طبیعی شهرستان کاشان دیشب تا پاسی از شب مشغول اطفاء حریق بودند.

وی با بیان اینکه در این آتش‌سوزی بیش از 200 نفر از اهالی روستای سار متضرر شدند، گفت: خسارت بسیار زیادی به اهالی روستا وارد شد و این موضوع به دلیل نبود امکانات کافی همچنان ادامه دارد و علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست.

روح‌الله فدائی سخنگوی آتش‌نشانی کاشان نیز درباره این آتش‌سوزی گفت: این حریق که در 40 کیلومتری کاشان، محدوده کوهستانی روستای سار که به جنگل همزر هم معروف است ایجاد شده، در ساعت 17:42 دیروز به ستاد فرماندهی اعلام و سپس نیروهای عملیاتی ایستگاه شماره سه این سازمان مستقر در راوند به محل اعزام شدند.

فدائی اظهار داشت: متاسفانه این محل صعب‌العبور بوده که حضور خودرویی آتش‌نشانان در محل امکان‌پذیر نبوده و آنان مجبور شدند به صورت پیاده طی مسیر کنند.

وی ضمن اشاره به کمک عزیزان در منابع طبیعی و افراد محلی در اطفاء حریق افزود: در این حریق پرسنل سازمان منابع طبیعی نیز با تجهیزات مربوطه در محل حضور پیدا کرده و همراه با تعدادی از ساکنین محلی روستا نسبت به اطفاءحریق اقدامات لازم را انجام دادند.

فدایی با اشاره گزارش تیم‌های اعزامی که در موقع حضور در محل حدود یک کیلومتر از مسیر جنگل دچار حریق شده بود، گفت: عامل‌آتش سوزی در بررسی‌های اولیه بی‌احتیاطی در ایجاد آتش و خاموش‌نکردن کامل آن تشخیص داده شد.


    علی صادقی
    (0) (0)

    علی صادقی

    آگوست 21, 2021

    با سلام بهتره که شما پیگیری بفرمایید چه کسانی این مزرعه رو اتش زده اند و اینکه تا انجا که خبر از اهالی رسیده است به عمد اتش توسط چند جوان که از اقوام شورا و دهیار بوده اند این اتش سوزی اتفاق افتاده است و به همین دلیل کسی پیگیر ماجرا نیست به عبارت بهتر کسی دنبال دردسر نیست. امیدوارم شما به نمایندگی از طرف مردم سار و با همکاری سازمان محیط زیست پیگیر این موضوع باشید ممنونم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *