• شناسه خبر : 14838

گزارش‌ها در مورد فرونشست در کاشان تکان‌دهنده است، غفلت موجب مهاجرت شهروندان به دیگر نقاط ایران می‌شود

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، جواد حاجی قدیری ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر کاشان، ضمن اشاره به انتشار برخی اخبار در زمینه فرونشست اظهار داشت: از همه افراد فارغ از هرگونه موضوعی به این مسئله به عنوان یک ماجرا در سطح ملی و پروژه حیاتی توجه کنند.



وی ضمن اشاره به گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای از موضوع فرونشست در منطقه کاشان افزود: از قدیم‌الایام تا کنون کاشان به عنوان شهری کویری و صنعتی شناخته شده است که معیشت عمده مردم قبل از دامپروری و کشاورزی به رونق، توسعه، حفاظت و مدیریت صنعت در این منطقه و گسترش آن به تناسب جمعیت بستگی دارد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه ایجاد هوای پاک و محیط زیست سالم نیز نیازمند گسترش فضای سبز است، ابراز داشت: اگر مدیریت کلان‌شهر از این موضوع حیاتی غفلت کند در آینده‌ای نه چندان دور باید شاهد گسیل و مهاجرت عمده و عمومی شهروندان به مناطق دیگر ایران باشیم.

وی اولین راهکار در مهار این بحران را ترویج و تبلیغ فرهنگ و اصلاح الگوی مصرف و آموزش عمومی طریقه صحیح مصرف آب شرب در منطقه دانست و گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی الگوی صحیح مصرف بین عموم شهروندان اولین گام مقابله با بحران قریب الوقوع آب است.

حاجی قدیری اصلاح مکانیزم کشت و کار و اصلاح مصرف آب کشاورزی را دومین راهکار مقابله با بحران کم آبی دانست و تصریح کرد: اداره جهاد کشاورزی کاشان باید در راستای نگهداری از آب‌های زیرزمینی منطقه بر توسعه آبیاری مکانیزه و اصلاح مصرف و حتی جایگزینی محصولات آب بر تلاش مضاعف داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر پیوستن مشترکان به شبکه فاضلاب شهری تاکید کرد: امروزه کاشان خوشبختانه با ظرفیتی که ایجاد شده جزء شهرهایی به شمار می‌رود که از نعمت خودساخته  فاضلاب شهری مدرن و عظیم برخوردار است و بیش از یک هزار میلیارد تومان با توجه به ارزش گذاری امروز هزینه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه متاسفانه کمتر از 30 درصد از مشترکان به شبکه فاضلاب شهری پیوستند، افزود: هرچقدر ظرفیت بازگشت پساب شهروندان به چرخه مصرف نزدیک به صد در صد گردد به میزان بسیار زیاد از مشکلات مصرف آب صنعتی و فضای سبز شهری کاشان حل می‌شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *