• شناسه خبر : 4470

بدلیل استمرار آلودگی هوا:

کلیه مدارس شهر کاشان و شهرستان آران وبیدگل دوشنبه و سه شنبه تعطیل شد

جواد تقی زاده* بدلیل استمرار آلودگی هوا کلیه مقاطع تحصیلی شهر کاشان و شهرستان آران و بیدگل در روزهای دوشنبه و سه شنبه دوم و سوم دی ماه تعطیل اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، با تصمیم کارگروه جلسه اضطرار شرایط آلودگی بر اساس تحلیل هواشناسی، پیشنهاد اداره محیط زیست و اعلام مرکز تمام مهدهای کودک، واحدهای پیش دبستانی، دبستان و مدارس متوسطه اول و دوم شهرهای کاشان (شامل راوند، طاهرآباد و خزاق) و شهرستان آران وبیدگل در روزهای دوم و سوم دی ماه تعطیل اعلام شد.

کلیه مدارس شهرستان آران و بیدگل شامل نوش آباد، ابوزیدآباد، نصرآباد و … در روزهای دوشنبه و سه شنبه تعطیل است.

کلاس های درس بخش های چهارگانه کاشان شامل برزک، قمصر، نیاسر و مرکزی (مشکات) در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری دایر خواهد بود.

گفتنی است شنبه 30 آذر و یکشنبه ( امروز) نیز مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی در شهرهای کاشان و آران و بیدگل به دلیل استمرار آلودگی هوا تعطیل بوده اند.

تصمیم‌گیری درباره تعطیلی مدارس با هدف ماندن افراد در منازل، انجام و توصیه می‌شود که گروه‌های حساس و کودکان در روز تعیین‌ شده در منزل بمانند و از رفت و آمد در فضاهای باز خودداری کنند.

شاخص کیفی هوا(Air Quality Index)، معیاری است که غلظت ترکیب‌های مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیب‌های نیتروژن‌دار، ازون و ذره‌های معلق(کوچک‌تر از ۱۰ و ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک به شمار می‌آید.

شهروندان باید در شرایطی که آلودگی هوا از مرز سالم عبور می کند، توصیه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی و تغذیه‌ای لازم را به کار گیرند.

البته گروه‌های در معرض خطر و حساس در مقابل آلودگی هوا شامل کودکان، سالمندان، مادران باردار و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی در زمان افزایش غلظت آلاینده‌ها باید بیش از سایرین مراقب سلامت خود باشند.

تمام افراد بویژه گروه‌های حساس و در معرض خطر در زمانی که آلاینده‌های خطرناک هوا افزایش می‌یابد، باید در صورت امکان از حضور در مکان‌های باز خودداری کنند.

افراد دارای بیماری انسداد دستگاه تنفسی، آسم و بیماری‌های قلبی – عروقی بیشتر از دیگران باید نکات ایمنی را رعایت و از فعالیت در فضاهای باز خودداری و در چنین مواقعی در منزل استراحت کنند.

در مواقع یادشده باید به اندازه کافی از مایعات استفاده و از خوردن غذاهای آماده در بیرون از منزل و نیز سفرهای غیرضرور در سطح شهر پرهیز کرد.


    (0) (0)

    دسامبر 24, 2019

    سلام لطفا تعطیل باشد

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *