• شناسه خبر : 1187

با امضا نامه ای خطاب به مسوولان کاشان:

کشاورزان لتحر خواستار سامان بخشی آب و اراضی این منطقه شدند

کشاورزان و سهامداران آب قمصر لتحر با امضا نامه ای خطاب به فرماندار ویژه شهرستان کاشان خواستار سامان بخشی به آب و اراضی این منطقه و جلوگیری از اقداماتی غیرقانونی زمین خواران شدند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، در این نامه طومار مانند که امضا ده ها کشاورز این منطقه، و مهر هیات امنا آب قمصر و شورای محلی لتحر را دارد به معضلات تخریب زیست محیطی به دلیلی تغییر کاربری زمین های کشاورزی به مسکونی و ساخت ویلا و سوله اشاره شده و خواستار اجرای برنامه های زیربنایی برای حل مشکلات موجود تا یک ماه آینده توسط شورای تامین شهرستان کاشان شدند.

شایان ذکر است رونوشت این نامه با امضای کشاورزان منطقه لتحر علاوه بر ارسال به فرمانداری به دفتر نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه کاشان، دفتر نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، ادارات دادگستری،جهادکشاورزی، اداره اوقاف و امور خیریه و نیروی انتطامی ارسال شده است که متن کامل این نامه به شرح زیر می باشد.

سپاس خداوند را که فقط او را می پرستیم، سپاس خداوند را که از عزت و آزادگی سهم عمده ای را به ما عطا فرموده و باز هم سپاس او را که ما را از بهترین کسب و کارها محروم ننمود.
کشاورزی را بهانه ی روزی ما قرار داد تا هم ما از شگفتی های طبیعت سرمست شویم و هم از تلاش ما راضی و خرسند شود. آری حرفه ی کشاورزی با همه ی سختی هایش از محبوبترین مشاغل است چه در میان عرشیان و چه در میان فرشیان.
اما خستگی و مشقت کشاورزی منطقه لتحر دو وجهی است، وجه اول خستگی امور روزمره که با طلوع آفتاب روز بعد برطرف شده و در کمال صحت جسم روز از نو آغاز می شود؛ اما وجه دوم به این سادگی نیست زیرا که کسالت و مشقت جسمی نیست بلکه سرشار از خستگی های روحی است که زانوان قویترین کشاورزان است و انگیزه بهترین ها را نیز به یغما می برد..

اینجانبان بخش عمده ای از سهامداران آب قمصر (شرب لتحر) که در عین اعتماد و احترام به نظام اداری کشور، نجیبانه قریب به 40 سال است که در انتظار سامان بخشی به آب و اراضی (که در میراث پیشنیانمان می باشد) هستیم.
فراز و نشیب های فراوان را گذرانده ایم، در طول تاریخ این آب هراز چندگاهی افرادی برخاسته اند و چند سالی از عمر خود را وقف این آب نموده اند هم به جهت ارتزاق و هم برای حفظ حیثیت لتحر.

چنانچه مستحضر هستید در اقدامات اخیر وضعیت آب لتحر با تلاش دست اندرکاران بومی، ارگان های ذی ربط و سهامداران قمصر تا حدودی از بحران خارج شده و با وجود باران های با برکت الهی بحمدالله اوضاع رو به بهبودی است، اما آنچه آزاردهنده است و موجبات نارضایتی اینجانبان را فراهم آورده اولا نابسمانی اراضی کشاورزی لتحر از نظر تقسیم بندی های گذشته است که حتی همان هم مطابق اسناد و مدارک و برنامه هایش پیش نرفته است که سومدیریت از یک سو و دست اندازی افراد سودجو از سوی دیگر باعث بوجود آمدن ده ها پرونده قضایی گردیده است (عمدتا در خیابان 24 متری).

از آن تاسف بارتر اقدامات اخیر زمین خواران که بهانه نبودن قانون و داشتن فقط چند سرجه آب از 2100 سهم کل اراضی اقدام به فروش صدها هزار متر زمین کرده اند که این عمل موجب ایجاد چالش های بزرگ میان کشاورزان، اقوام و خانواده ها شده است که متاسفانه روز به روز افزون می یابد.

مهمترین چالش های پیش رو مدارکی است که هویت و اصالت اداری را ندارد (فروش مال غیر) که خود موجب افزایش پرونده ها شده که نتیجه ی آن هدر رفتن هزاران ساعت از فرصت های مفید انسانی در کشور است.

معضل دیگر تخریب زیست محیطی منطقه است که تغییر کاربری از کشاورزی به مسکونی (ویلا و سوله) باعث وجود عوامل تخریبی مانند سیل ، افزایش دما و… می گردد..
لذا از مراجع ذی ربط استدعا داریم تا فرصت از دست نرفته است به داد اکوسیستم رسیده و از آن مهمتر از حق و حقوق کشاورزان که علی رغم برخی نامهربانی ها همچنان به سیستم اداری اعتماد دارند و آماده همکاری هستند دفاع نموده تا با قدم نهادن به گام دوم انقلاب، لتحر نیز مانند دیگر جاهای اسلامی طعم شیرین عدالت را بچشد. انتظار داریم حداکثر در یک ماه آینده برنامه های زیربنایی این طرح توسط شورای تامین شهرستان کاشان صورت پذیرد.

بسیار موجب مسرت است که گره مشکلات فوق به دست توانمند مسئولین باز شود (نه مقامات کشوری و رسانه ها) ضمنا از آنجا که حق و باطل چنان در هم آمیخته است که برخی زمین خواران مدعی خدمت هستند، لذا توقع داریم از میان کشاورزان و سهامداران کسانی انتخاب شوند که بتوانند حداقل 5 طرح عمرانی را با راهکارهای اداری را پیشنهاد داده و تا توان و انگیزه خود را برای خدمت به مردم ثابت کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *