• شناسه خبر : 9827

کرونا، مسئولین و رسانه‌ها

بیش از یکسال است که از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان می گذرد‌‌. شیوع ویروس کرونا به دلایل مشخص و نامشخصی که همگان دانند و ندانند برای روزها و هفته ها پنهان ماند و بالاخره همین روزها بود که به طور رسمی اعلام شد.

فارغ از قضاوت مسئولین و تصمیم گیرندگان در این موضوع در سطح کشوری شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان عیار بسیاری از افراد در مواقع بروز بحران ها مشخص شد و بر همگان عیان شد که در بحران هایی اینچنینی برخی از مدعیان گوش فلک کر کن به قول معروف چند مَرده حلاج هستند.

در کنار تلاش جانانه گروه های مردمی در حاشیه بی خیالی برخی، و تمام اخباری که در طول مدت بیش از یکسال گذشته از کرونا و شیوع آن در بین رسانه ها منتشر شد، باید به این نکته هم اشاره کنیم که چگونه برخی از مسئولین به ظن خود و برای عدم وجود ترس بین مردم آگاهانه یا ناآگاهانه کرونا را در رسانه ها ضعیف تر از کرونا دانسته و عملا به شیوع بیشتر این ویروس منحوس دامن زدند.

در همین کش و قوس رسانه های منطقه کاشان جانانه و با تمام قوا به منظور انجام رسالت اجتماعی خود برای آگاهی بخش صحیح و به موقع به‌ مردم و نه خوشایش مدیران و مسئولان شهر به پای کار آمدند و مشغول انجام وظیفه شدند.

حال بعد از یکسال که زن و مرد، پیر و جوان، کوچک و بزرگ همشهریان ما در مبارزه با کرونا جانانه جنگیدند، بی مهری برخی از آقایان مسئول به رسانه ها و متهم کردن آنها به ایجاد نگرانی بین مردم چیزی جز شانه خالی کردن آقایان از زیر بار مسئولیت نیست.

روی سخن نگارنده به طور مشخص به برخی از مسئولین شهری و دانشگاه علوم پزشکی است که در پیدا و نهان ابراز لطف خود را به رسانه هایی که بدون هیچ چشمداشت در کنار مردم و همین آقایان مسئول برای مقابله با شرایط حاد گذشته و کنونی حضور داشتند.

اینکه در رسانه ها اعلام می شود فرد یا افرادی مشکوک یه کرونای انگلیسی در کاشان شناسایی شده اند و بعد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در یک گفتگو، رسانه ها را متهم به تشدید نگرانی در جامعه می کنند چه می تواند باشد جز نامهربانی و بی مهری به رسانه هایی که جز رسالت خود وظیفه ای انجام نداده اند.

وقتی خبری به طور رسمی توسط یک مقام مسئول دانشگاه به خبرنگاری اعلام می شود چه صحت و سقمی باید از طرف خبرنگار باید بررسی شود که اینگونه ایشان توصیه لابد مشفقانه به رسانه ها برای صحت و سقم اخبار می کنند؟

از عجائب روزگار است که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کاشان و شخص رییس دانشگاه در حالیکه خود را ملزم به شفافیت در بیان اخبار و رویدادها می دانند یکسال است که از اعلام آمار رسمی متوفیان در کرونا طفره می روند این در حالی است که تمام دنیا این آمار را اعلام می کنند.

اگر از دنیا هم بگذریم از ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور خود و حتی ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان اصفهان نمی توانیم بگذریم که این اطلاعات را به راحتی و شفاف در اختیار عموم مردم و رسانه ها می گذارند ولی آقایان حتی بر خلاف رفتار و کردار ستاد ملی مبارزه با کرونا که دم از تبعیت از تصمیمات آن میزنند در این مقوله سکوت را بر هر چیز دیگر ترجیح داده اند.

ابهامات و سوالات بسیار زیادی است که آقایان در طول مدیریت خود بر دانشگاه در زمان شیوع ویروس کرونا در حوزه های مختلف بهداشتی، درمانی و حتی رسانه ای خلق کرده اند که باید جوابگوی آنها باشند و این نباشد که همکاری جانانه مردم در کنترل و مدیریت اوضاع کنونی به نام خود و لابد تیمشان بنویسند.

آقایان بدانند رسانه ها پلی بین آنها و مسئولین برای انعکاس صحیح اخبار و رویدادها هستند نه روابط عمومی آنها که هر خبری را تمایل داشتند رسانه ها پوشش دهند و هر خبری را تمایل نداشتند، پوشش ندهند.

رسانه ای که خبر یا رویدادی را منتشر می کند نه قصد تشدید نگرانی بین مردم را دارد و نه نیت و اراده ای بر تکان آقایان دارد که اینچنین رسانه را سیبل سخنان دور از انصاف خود قرار می دهند.


    سعید مطهری
    (0) (0)

    سعید مطهری

    فوریه 26, 2021

    یادمان نمیرود وقتی که رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در شهر اصفهان و در حضور اقای نمکی وقتی از امار صحبت میکرد اوضاع را درکاشان بسیار عالی و کنترل کرونا توصیف میکرد. اقای دکتر به چه قیمتی میخواهی خود را به این صندلی ریاست دانشگاه بچسبانی و نیم نگاهی همه به پست های وزارت خانه ای داشته باشی . به یاد داشته باش که روسای بهتر از تو الان زیر خاک هستن

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *