• شناسه خبر : 6610

چند خط با مسئولین ستاد مقابله با کرونا کاشان

کجای کار می لنگد که با مردم روراست نیستید؟!

جواد تقی زاده*

بیش از سه ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور گذشته است و کاشان از همان ابتدای شیوع این ویروس به شدیدترین حد ممکن درگیر آن بوده است. جنگی تمام عیار با ویروسی که حتی بزرگترین ابرقدرت های جهان را به زانو درآورده است.
اما در کاشان چه گذشت؟ از همان ابتدای شیوع این ویروس مردم و جوانان کاشانی پای کار آمدند و برای مبارزه با این ویروس شب و روز تلاش کردند. حضور گرم خیرین و تامین مایحتاج ضروری بخش درمان و همچنین بیماران کرونایی باعث شد که شب و روزهای تار و سیاه جولان این ویروس منحوس در کاشان تمام شود و حال در شرایطی به سر می بریم که به گفته مدیران دانشگاه علوم پزشکی از شرایط بحرانی آخرین ماه سال گذشته عبور کرده ایم.
البته هنوز این ویروس در کاشان افرادی را مبتلا می کند و این نشان می دهد که تا این لحظه نمی توان از عادی بودن شرایط یاد کرد.

از همان آغاز شیوع این ویروس رسانه های کاشانی دوشادوش مردم و مسئولین با آگاهی بخشی به جنگ کرونا رفتند و مردم منطقه کاشان را نسبت به این بیماری خطرناک آگاه کردند.
بدون تعارف باید گفت مدیران در برخورد با رسانه ها که چشم و گوش مردم به خصوص در مواقع بحران هستند سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفتند. یعنی می توان گفت ستاد مبارزه با کرونای شهرستان کاشان که مدام دم از ابلاغیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا برای اعمال تصمیمات در رابطه با محدودیت های شهر کاشان را می زد در دیگر جنبه های تصمیم گیری نه تنها همانند ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل نکرد بلکه حتی همانند ستاد استانی نیز عمل نکرد.
یکی از این موارد اعلام متوفیانی است که در اثر بیماری حاد تنفسی جان خود را از دست داده اند. از اتفاقات اسفندماه و گفتگوی برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت با فرماندار و اعلام اسامی متوفیان و حاشیه های بعد از آن که بگذریم متاسفانه هیچکدام از مسئولین ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا نه تنها با رسانه ها بلکه با مردم نیز روراست نبوده و از اعلام متوفیان خودداری کرده اند.
هدف از نگارش این یادداشت نکوهش مدیران ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا برای عدم اعلام متوفیان نیست بلکه مردم باید بدانند چرا مدیران شهرستانی از مدیران استانی و ملی ستاد مبارزه با کرونا تبعیت نکرده و آمار صحیح را اعلام نمی کنند؟؟!!
این سیاست یک بام و دو هوایی که فقط در کاشان مشاهده می کنیم از کجا ناشی می شود؟! کجای کار می لنگد که مدیران شهرستان ممنوعیت از طرف تهران را دلیل عدم انتشار آمار متوفیان می دانند ولی ستاد استانی در اصفهان این آمار را اعلام می کند؟!
چرا مدیران شهرستانی برای یکبار نمی گویند در پس این همه تناقض چه نهفته است؟!
علت سکوت و عدم پاسخگویی برخی از مدیران و مسئولین شهر به سوالات مکرر اهالی رسانه چیست؟!
چرا مدیران شهرستانی ستاد بحران جوابگوی این حجم از تناقضات نیستند؟
چرا مدیران شهرستان نمی خواهند جوابگوی خبرنگاران باشند و در اغلب موارد از پاسخگویی به تلفن های ایشان طفره می روند؟
این در حالی است که این تناقض ها به همین جا ختم نمی شود و هفته گذشته دیدیم که چگونه مدیران شهرستانی برای افتتاح یک پروژه در یکی از روستاهای اطراف دور هم جمع می شوند ولی برای مردم نسخه عدم حضور در تجمعات را تجویز می کنند.
آنچه که مردم و رسانه ها از مسئولین می خواهند بیان واقعیت ها بدون روتوش است. بحران کرونا ثابت کرد که همراهی مردم می تواند بزرگترین کمک به مدیران و مسئولین برای اداره شهر باشد و اگر این اعتماد از مردم گرفته شود متاسفانه عواقب ناگواری به همراه دارد.
مردم و مسئولین باید بدانند اهالی خبر و رسانه روابط عمومی ادارات و ارگانهای آنان نیستند که ملزم به بازنشر اخبار و فعالیت های آنان باشند بلکه پل ارتباطی مردم و مسئولین هستند.
تناقضات بحران کرونا در طول سه ماه گذشته هنوز پابرجاست و اهالی رسانه شهر منتظر می مانند تا مسئولین شهرستان در مورد این تناقضات پاسخی شفاف ارائه دهند.


    (0) (0)

    ژوئن 1, 2020

    سلام خداوندخیرتان دهدانشاءالله سلامت باشید.تشکرازشمابه خاطرپیگیری موضوع تناقض درموردکروناواقعاچرادرموردبیماری به این مهمی که باجان مردم سروکارداردصداقتی که بایدباشدوجودندارد.مردم وقتی حقیقت رابدانندآگاهانه ترعمل می کنند.بازهم تشکرازاهالی رسانه که این مواردرااهمیت می دهید

    (0) (0)

    ژوئن 13, 2020

    فقط این را میدانم که همه این تناقضات برای حفظ میز و قدرت است. مردم هم تا زمانی برای آقایان محترم هستند که حافظ منافع آنها باشند. وگرنه ارائه این اطلاعات حداقل حق مردم است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *