• شناسه خبر : 10736

کاهش فرزند آوری و جمعیت، در حال نزدیک شدن به شرایط بحرانی است

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: کاهش فرزندآوری امروز مساوی با فرزندان تنهای فردا است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مهدی دلاوری در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته جمعیت از 25 لغایت 31 اردیبهشت ماه سال جاری افزود: مسئله جمعیت و کاهش آن طی دهه اخیر در کشور ما تقریباً در حال نزدیک شدن به شرایط بحرانی است و اگر شرایط به همین منوال پیش برود قطعا ما در ۲۰ سال آینده با جمعیتی سالخورده روبرو خواهیم بود که امکان مدیریت بسیاری از شئون اجتماعی برای آن سخت خواهد بود.

وی، افزایش احتمال ابتلا به برخی بیماری ها و امکان بروز بارداری پرخطر مانند دیابت دوران بارداری، وزن کم نوزاد هنگام تولد، افزایش احتمال مسمومیت دوران بارداری، زایمان زودرس، جفت سرراهی و … و احتمال از دست دادن فرصت های مناسب برای فرزندآوری سالم با افزایش احتمال ناباروری (با توجه به اینکه حدود 20 درصد زوجین به این مساله مبتلا هستند) را از مهمترین مشکلات تاخیر در اقدام به فرزندآوری برشمرد.

وی، همچنین محروم شدن والدین از حمایت فرزندان در دوران پیری و فشار تامین این مسئولیت توسط تنها یک فرزند را از جمله تبعات تک فرزندی عنوان کرد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *