• شناسه خبر : 14878

کاشان ایستگاه سنجش آلایندگی ندارد و مشخص نیست در این منطقه چه اتفاقی می‌افتد، برای کاشان بر اساس اصفهان تصمیم‌گیری می‌شود

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، ایرج حشمتی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی است، اظهار داشت: متاسفانه در استان اصفهان و شهرستان کاشان آمار سرانه فضای سبز 10 مترمربع کمتر از میزان استاندارد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ضمن اشاره به کمبود آب در شهرستان کاشان ابراز داشت: یک هزار و 800 هکتار شهرک صنعتی مصوب در این منطقه وجود دارد و بخشی از آن هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته و این حجم آب مصرفی در شهرک های صنعتی یک تصفیه خانه برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 15 درصد فضای سبز در شهرک های صنعتی شهرستان کاشان رعایت نمی شود، گفت: از طرف دیگر ایستگاه سنجش آلایندگی مناسب برای مردم کاشان وجود ندارد و برای کاشان برا اساس اصفهان تصمیم گیری می کنیم در حالی که این موضوع غلط است و اگرچه ایستگاه هایی وجود دارد اما استاندارد لازم وجود ندارد.

حشمتی ضمن اشاره به روز هوای پاک تصریح کرد: متاسفانه برای کاشان در این روز برنامه های مناسبی نداریم و همت مسئولان را می طلبد که در حوزه محیط زیست بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای داشته باشیم و در سیاست های ابلاغی ایشان نیز ذکر شده که نسبت به محیط زیست برنامه مدون داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: شهرستانی که ایستگاه سنجش آلایندگی هوای مناسب نداشته و سرانه فضای سبز آن زیر حد استاندارد است و اتوبوس های آن سوخت مناسب استفاده نکرده و صنایع نیز به نحوی به تعهدات خود عمل نمی کنند و معادن آن نیز از سویی مسائل مختلف را به وجود می آورند متاسفانه موضع محیط زیست آن مورد غفلت واقع شده است.

وی ضمن تاکید بر بکارگیری بخشی از عوارض دریافتی در حوزه محیط زیستی ابراز داشت: نامه ای در زمینه آلودگی هوا به مقامات مربوطه ارسال شده چراکه نبود دستگاه آلایندگی هوا در کاشان مشخص نمی کند که در این منطقه چه اتفاقی می‌افتد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *