• شناسه خبر : 15625

توصیه‌های نوروزی سخنگوی آتش نشانی:

کاشانی‌ها قبل از ترک منزل نکات ایمنی رارعایت کنند

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: با توجه ترک منزل و مسافرت شهروندان درایام نوروز، ممکن است  بی توجهی به چند مورد به ظاهر کم اهمیت، جان و اموال خود و دیگران را به خطر اندازد که از این رو آتش نشانی می داند توصیه‌هایی پیرامون اقدامات ایمن قبل از ترک منزل و حین سفر به شهروندان ارائه نماید:

روح الله فدائی افزود: قبل از ترک خانه در كنترل آن هرگز عجله و شتاب به خرج نداده و با خونسردی و آرامش، دقت عمل داشته باشید و ضروریست كلیه شیرهای آب را دقیقاً مورد كنترل قرار داده، آنها را بسته و فلكه اصلی آب منزل را نیز حتماً قطع نمایید.


فدائی اضافه کرد: كلیه شیرهای گاز وسایل گازسوز را بسته، حتما شیر اصلی گاز را به طور كامل ببندید و از آن اطمینان حاصل نماییدو حتما كلیدهای اصلی برق را قطع كنید و اگر ضرورتاً یخچال و فریزر باید روشن بماند فقط فیوز برق آشپزخانه را روشن نگه دارید و دوشاخه سایر وسائل برقی را از پریز خارج نمایید.

روابط عمومی آتش نشانی تاکید کرد: مواد قابل اشتعال مانند کاغذ باطله، روزنامه، نایلون و غیره را نباید در اطراف و پشت یخچال یا نزدیکی سیم‌های برق قرار داد و باید از بسته بودن تمام در و پنجره‌ها و راه‌های نفوذ به داخل منزل اطمینان حاصل شود.

فدائی از شهروندان خواست: به هیچ وجه نباید افراد سالخورده و کودکان را در خانه تنها گذاشت و همچنین نباید افرادی را که به تنهایی قادر به انجام کارهای خود نبوده و همینطور افرادی را که دچار بیماری‌های روحی و روانی هستند در منزل تنها گذاشت و حتی اگر سفر کوتاه مدت است باید از این کار پرهیز کرده یا اینکه حتما یکی از آشنایان مورد اعتماد را نزد آنان فرستاد.

روابط عمومی آتش نشانی با اشاره به اینکه، هنگام خروج از منزل حتماً كلید ها را به یكی از اقوام و یا همسایگان مورد اعتماد بسپارید تا در فرصتهای مناسب به منزل سركشی نمایند.ن گفت: هنگامیكه تصمیم دارید به مسافرت بروید قبل از حركت از وضعیت جاده و مسیرها و ضعیت جوی اطلاع حاصل نمایید.

وی در پایان همشهریان را مجهز کردن منازلشان به سیستمهای اعلام و اطفاء خودکارحریق توصیه کرد و در صورت داشتن این تجهیزات از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *