• شناسه خبر : 6869

رئیس اداره هواشناسی کاشان:

ثبت بالاترین دما در سال جاری/ هوای کاشان از اوائل هفته خنک می شود

رئیس اداره هواشناسی کاشان با بیان اینکه روز پنجشنبه شاهد بالاترین دما در سال جاری بودیم، گفت: از ابتدای هفته آینده با کاهش محسوس دما شاهد خنک شدن هوا خواهیم بود.

عباس ارغوانی در گفت و گو با خبرنگار اهل کاشانم تصریح کرد: حداکثر دما طي 24 ساعت گذشته در شهر کاشان 44/2 ثبت شد که در سال 99 بالاترین دمایی بوده که ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای هفته آینده هوا خنک تر می شود، ابراز داشت: پدیده غالب در هفته آینده وزش باد همراه با گرد و غبار در ساعات بعدازظهر است که این پدیده در مناطقی همانند ابوزیدآباد و حسین آباد بیشتر دیده خواهد شد.

رئیس اداره هواشناسی کاشان تصریح کرد: از مردمی که قصد مسافرت به مناطق کوهستانی و ییلاقی اطراف شهرستان را دارند، خواهشمندیم از ایجاد اتش در مراتع خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مراتع با توجه به بارندگی های اخیر و رشد گونه های گیاهی و به تبع آن فرارسیدن تابستان خشک شده اند، خاطرنشان کرد: این علف های خشک در صورتی که کوچکترین جرقه و یا آتشی به آنها برسد در کوتاهترین زمان ممکن آتش میگیرد و به درختان و دیگر گونه های گیاهی سرایت می کند.

ارغوانی ضمن اشاره به برخی از آتش سوزی مراتع در ابیانه و شجاع آباد در چند روز گذشته بیان داشت: از همشهریان عزیز خواهشمندیم از رها کردن هرگونه شیشه و ظروف یکبار مصرف شیشه ای در طبیعت خودداری کنند چون این ظروف باعث تشدید قدرت اشعه نورخورشید و ایجاد شعله و آتش در مراتع می شود.

وی با اشاره به اینکه در مناطق کوهستانی و ییلاقی هوا خنک ولی شدت نور آفتاب زیاد است، تاکید کرد: لازم است که شهروندان کاشانی از حضور در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *