• شناسه خبر : 7209

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

همشهریان کاشانی مراقب سودجویان در بازار داروهای کرونایی باشند/ توزیع سهمیه «رمدسیویر» و «فاویپیراویر» فقط در بیمارستان شهید بهشتی کاشان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: همشهریان کاشانی مراقب سودجویانی که به بهانه تهیه دو داروی «رمدسیویر» و «فاویپیراویر» از آنها سواستفاده می کنند، باشند.
محمد حاجی جعفری در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به تایید دو داروی کرونایی «رمدسیویر» و «فاویپیراویر» برای بیماران بدحال کرونایی اظهار داشت: این دو دارو فقط برای درمان بیماران بدحال کرونایی استفاده می شود و نسبت به دیگر داروهای موجود در بازار جوابدهی بهتری دارد.
وی با بیان اینکه این دو دارو در حال حاضر در سطح جهان بسیار کمیاب و حتی نایاب است، ابراز داشت: در کشور ما هم این دارو به صورت سهمیه بندی در بین بیمارستان های درمانی بیماران کرونایی توزیع می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از سودجویان با استفاده از شرایط جامعه ادعا دارند که این دارو را در اختیار دارند و آن را حتی گاها با قیمت گزاف به مردم می فروشند، تصریح کرد: این داروها اکثرا تقلبی و از خارج کشور وارد می شود و مردم باید بدانند دو داروی گفته شده فقط در بیمارستانها و برای درمان بیماران بدحال کرونایی آنهم با استفاده از یک پروتکل خاص استفاده می شود.
وی با اشاره به اینکه مردم نباید ادعاهای عجیب و غریب سودجویان را در مورد داروهای کرونایی باور کنند، خاطرنشان کرد: این دسته از افراد متاسفانه با جان مردم بازی می کنند و به همین دلیل بیماران و خانواده های آنها قبل از هرگونه استفاده از دارویی باید با پزشک متخصص مشورت های لازم را انجام دهند.

حاجی جعفری تاکید کرد: این دو دارو در داروخانه های سطح شهرستان کاشان و کشور وجود ندارد و در کاشان تنها در بیمارستان شهید بهشتی و آن هم به صورت سهمیه بندی برای درمان بیماران بدحال کرونایی استفاده می شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *