• شناسه خبر : 1673

در اعتراض به چهار ماه حقوق معوقه:

همسران اتوبوسرانان در صحن علنی شورا خواستار حل مشکلاتشان شدند

در صد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهرکاشان تعدادی از بانوانی که همسرانشان راننده اتوبوس هستند با حضور در صحن علنی شورا به حقوق معوقه اتوبوسرانان اعتراض کرده و خواستار حل مشکلات موجود شدند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، فرماندار کاشان در این نشست درباره مشکلات سازمان اتوبوسرانی  اظهار داشت: نامه ای از سمت سازمان اتوبوسرانی برای من آمده و درخواست افزایش ۴۰درصدی نرخ بلیط اتوبوس برای مسافران داشته اند؛ که من بررسی کرده ام هیچ کجا در کشور چنین افزایشی نداشته اند.

علی اکبر مرتضایی افزود: مسوولان باید پاسخگوی همه مردم باشند، این افزایش ۴۰ درصدی چگونه تدبیری است نباید برای رفع یک مشکل تمام شهر را درگیر کنیم.

وی تصریح کرد: هیچ زمان نمی توان تمام معوقات را یکجا پرداخت کرد، ولی باید طبق یک برنامه پایدار حقوق ها به روز شود و هر چند ماه یک حقوق معوقه پرداخت شود.

مرتضایی خاطرنشان کرد: در طی یک دوره منطقی حدودا ۲۰ روز تا یک ماه باید جلساتی برگزار و تصمیماتی برای حل مشکلات و پیدا کردن راه حل با همکاری نهادهای مرتبط گرفته شود و نتیجه آن به همگان اعلام شود.

تقصیرات را به گردن یکدیگر نیندازیم

علی رسول زاده، رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: مشکلات فعلی گریبانگیر تمام کشوراست باید مجموعه برنامه ریزی مدیریت شهری در این خصوص انجام شود، تقصیرات را گردن هم نیندازید دنبال راه حل باشید، نزدیک انتخابات این اتفاقات زیبنده نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: برای بررسی مطالبات تمام نهادهای شهرداری، فرمانداری و شورا باید دست به کار شوند تا راه حلی مناسب برای دریافت بودجه حقوق های معوقه از دولت بیابیم.

رسول زاده خاطرنشان کرد: اتوبوسرانی نهادی بسیار مهم در جامعه است که رانندگان آن با وجود مشکلات موجود، فرسودگی اتوبوس ها همواره کار خود را به خوبی انجام داده اند.

 

به جای توجیه دردها بدنبال درمان باشیم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در این نشست گفت: اینکه تمام ادارات و نهادها مشکل دارند پاسخ مطالبات خانواده ها نیست، کسی که درد دارد به جای شنیدن توجیه به دنبال درمان است .

عفت پدرام فر تصریح کرد: باید هنر مدیریت را به کاربرد هر ماه یک میلیارد کسری بودجه در اتوبوسرانی داریم چند ماه روی هم جمع بشود دیگر نمی توان پاسخگو بود، اینکه دولت پول نمی دهد پاسخ مردم نیست پس ما اینجا چه کاره هستیم؟

پدرام فر در ادامه افزود: باید به این دو نکته دقت شود که اول با کاهش هزینه اضافی چکاری میتوانکرد و دوم آنکه راه های کسب درآمد چیست؟ باید تدبیری کرد تا با راهکاری یکبار حقوق ها را بروز کرد.

 

فسخ قرارداد شرکت سایپا با اتوبوسرانی آغاز مشکلات جدید است

علی ها شمی طاهری عضو شورای اسلامی شهر کاشان در این نشست اظهار داشت: در تاریخ ۱۷ مهر سال ۹۶ بنابر درخواست شهردار، شورای اسلامی با فروش ۱۲ میلیارد تومان از حقوق اوراق مشارکت از اسناد خزانه را برای پرداخت حقوق معوقه کارمندان شهرداری تصویب کرد؛ چگونه است که حقوق معوقه پرداخت نشده است.

هاشمی طاهری گفت: باید در جلسه ای مجزا این سوال پرسیده شود چرا شرکت سایپا کاشان دیگر تمایل به همکاری با اتوبوسرانی را نداشته است؟

وی تصریح کرد: فسخ قرارداد اتوبوسرانی با شرکت سایپا به معنای کسر بودجه ۴۰۰ میلیون تومانی در هر ماه برای اتوبوسرانی است، و این موضوع آغاز مشکلات جدید خواهد بود.

 

دولت به تعهداتش درباره اتوبوسرانی عمل نکرده است

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی در این نشست در برابر پاسخ به سوالات مطرح شده گفت: می دانیم این مشکلات وجود دارد اصل این مشکلات به عدم نقدینگی سازمان برمی گردد بنابر آنچه مصوب بوده است یک سوم مخارج اتوبوسرانی از طریق درآمدی بوده که خود سازمان بدست می آورد، یک سومش برعهده دولت و یک سوم دیگرش از طریق شهرداری تامین می شود و این درحالیست که از سال ۹۱ به بعد دولت حتی یک ریال هم کمک نکرده است.

محسن عرفان تصریح کرد: با این حال در طی هشت ماهی که من روی کار آمده ام از دویست راننده تنها حدود ۳۰ نفر حقوق فروردینشان پرداخت نشده آنهم چون مبالغ بالایی بوده اند.

وی افزود:حدود ۴۰۰ میلیون از درآمد ما از طریق سرویس دهی به شرکت سایپا بود اما بعد از ۱۰ سال همکاری با ما بدون اطلاع دادن قرارداد ما را فسخ و با یک شرکت اصفهانی که مورد تایید سازمان حمل و نقل هم نیست قرار داد منعقد کرده است.

وی در ادامه افزود: شرکت سایپا کاشان برای کرایه هر سرویس به ما ۷۵ هزار تومان می داد اما به شرکت جدید ۱۵۸ هزارتومان می دهد این درحالی است ما برای این شرکت کتبا نامه نوشتیم و گفتیم خواهان شرکت در مزایده هستیم.

وی با بیان اینکه اتوبوسرانی در مجموع ماهانه یک میلیارد و ۷۸۷ میلیون تومان هزینه می کند، افزود: ارقام اتوبوسرانی برای مخارج هر ماهش شامل یک میلیارد و ۱۴۲ میلیون تومان برای حقوق، ۸۰ میلیون تومان بابت گازوئیل، قبض برق۱۱میلیون، بیمه ۳۰ میلیون تومان، تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه۳۳۰ میلیون، لوازم و ابزارآلات۴۲۰ میلیون، هزینه های اداراتی و تشکیلاتی۷۰میلیون و تهیه لوازم سرمایشی ۴۵۸ میلیون است.

عرفان با تاکید به عدم مساوات مبلغ دریافتی و مخارج گفت: هر ماه ۲۴۳ میلیون از بلیط کارت مردم، ۵۸ میلیون از دو جایگاه،۴۵۰میلیون تومان کمک شهرداری، ۶۷ میلیون قرارداد حمل و نقل با کارخانه ایسگرا، و ۲۲ میلیون تومان و ۴۰۰ هزار تومان از دانشگاه کاشان درآمد داریم،که درمجموع حدود یک میلیارد عدم تطابق دریافتی و هزینه داریم.

 

اتوبوسرانی ماهانه ۴۵۰ میلیون تومان از شهرداری بودجه می گیرد

معاون اداری و مالی شهرداری با تاکید به یکسان بودن دریافتی تمام بخش های شهرداری افزود: از عید تاکنون بالغ بر سه حقوق در سازمان اتوبوسرانی پرداخت کرده ایم کمک شهرداری به اتوبوسرانی حدود ۲۰۰ تا ۲۳۰ میلیون تومان بوده است؛ اما از زمان ورود ما به شهرداری کمک اتوبوسرانی را در قالب بودجه آورده ایم و ماهی ۴۵۰ میلیون به سازمان پرداخت می شود.

مجتبی ولی پناه تصریح کرد: دولت متعهد است که یک سوم هزینه اتوبوسرانی را بپردازد و از مهر ۹۳ تا مهر ۹۷ دولت تنها ۲۰۰ میلیون تومان کمک کرده است یعنی بالغ بر چهار سال دولت دیون خود به اتوبوسرانی را پرداخت نکرده است.

ولی پناه خاطرنشان کرد: تاکنون جبران این عقب افتادگی را شهرداری به دوش می کشیده است. علاوه برآن دولت یارانه یا کالایی هم نمی دهد و اتوبوسرانی باید بدون هیچ امتیازی برابر یک شرکت خصوصی کار بکند.

 

رانندگان اتوبوسرانی چهارماه حقوق معوقه دارند

یکی از همسران رانندگان سازمان اتوبوسرانی درباره مشکلات خود در زندگی اظهار داشت: حقوق ما چهار ماه عقب افتاده است، و حقوقی که به ما می دهند سر وقت نیست زمان مشخصی ندارد و علاوه بر آن یکجا پرداخت نمی شود، خردخرد به ما حقوق می دهند با این وضعیت نمی شود زندگی را گرداند ما بچه های کوچک داریم جواب آنهارا چه بدهیم؟

وی افزود: ما برای پیگیری مطالباتمان هرکجا که رفتیم جواب درستی نگرفتیم، به شهرداری مراجعه کرده ایم در جواب به ما گفته اند ،اعتراض نکنید شان همسرانتان را حفظ کنید، دست های خالی و شرمندگی یک مرد شان او را پایین می آورد؟

وی تصریح کرد: ،یکی از معاونان فرمانداری در پاسخ درخواست حقوق معوقه به ما می گوید همسران شما هم درس می خواندند ،لیسانس می گرفتند الان پشت میز بودند و حقوقشان به موقع بود؛ این چه پاسخی است؟ شهر به راننده احتیاج ندارد؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: اتوبوسرانی با فروشگاه شهرداری قرار داد داش ، ما اگر دستمان تنگ می شد و حقوقمان عقب می افتاد به آنجا مراجعه می کردیم ، مایحتاجمان را می خریدیم و در ازای آن هر ماه مبلغی از حقوق همسرانمان کم می شد،اخیرا مراجعه کرده ایم گفتند، قرارداد فسخ شده اتوبوسرانی به ما بدهکار است نمی توانید خرید کنید، این درحالیست که هنوز هم هر ماه مبلغی برای این امر از حقوقمان کسر می شود.

.

 


    (1) (1)

    آگوست 12, 2019

    سلام هم رانندگان اتوبوس هم رفتگران وبقیه هم‌۴ماه ازشهرداری حقوق طلب دارند واقعامتاسفم که آنقدرریلکس برخوردکردندبندگان خداحقوق خواستندربط به مسائل دیگرداده شده می خواهم ازمسئولینی که هرکدام موردی گفتندکدامشان تاحالابه نان شب محتاج شده اندکدامشان خجالت زن وفرزندراکشیده اندکدامشان دیگرازبس نسیه کردندخجالت کشیده اندبرای ندادن حق وحقوق کارگرهیچ دلیلی قابل قبول نیست مخصوصا دروضع اقتصادی حالا هرارگانی اولین مدیریت بودجه اش بایدحق کارگرباشدبعدبرای بقیه مواردبرنامه ریزی کندحقوق حق الناس است زدن بنرعزاوحک کردن عکس شهیدبرروی سنگ نشانه ایمان نیست وقتی حقوق کارگرداده نشده عمل مابایدراه امام‌وشهیدرادنبال کندامامهاخودشان به مردم کمک می کردندشهیدان ازجانشان به خاطرماگذشتندشمانه ازمال خودقراره کمک کنیدنه ازجان خودبگذریدحقی که کارکرزحمت کشیده است رالطف کنیدبدهید

    (1) (0)

    آگوست 12, 2019

    سلام‌ ازآقای فرماندارکمال تشکررادارم که اهمیت دادندبه گران کردن بی دلیل بلیط اتوبوس ومخالف هستندو به علت مشکلات دیگری که سازمان داردمی خواهنداینگونه جبران کنندجواب منطقی ودرستی دادندوبه فکرمردمی که بیشتروسیله اشان اتوبوس یاحتی تنهاوسیله اشان اتوبوس هست بودندانشاءالله سلامت باشند

    (1) (0)

    آگوست 12, 2019

    توی شهرداری بخور بخور هست هرازگاهی صداش درمیاد یکی زمین بالا کشیده،یکی پول بالا کشیده و.....فقط پول این راننده های بدبخت رو ندارن بدن،ماشینای فرسوده بدون کولر توی گرمای وحشتناک کاشون،اونوقت بجای تشکر وبه روز کردن حقوق باید اون معاون ... بیاد بگه شوهراتون درس میخوندن وپشت میز میشستن،بیشتر اون راننده ها دیپلم وفوق دیپلم دارن بیسواد نیستن که....باید بدونه خودش که پشت میز نشسته و جلوی کولر گازی خوشش هست با پارتی اومده نه بخاطر لیاقت ودرس....وگرنه هزاران لیسانس وفوق لیسانس بیکار داریم باید از این مسئول بخواهند از خانواده های راننده ها معذرت خواهی کنه،این بی عدالتی جامعه ی ماست که کارمندانی که تابستان زیر کولر هستن و زمستان جلوی بخاری وشوفاژ حقوقاشون بالا و بروز هست اما راننده ها که سرما وگرما آزارشون میده وکارشون رو از پنج ونیم شش صبح شروع میکنن باید چهار ماه حقوق شون عقب باشه و بجای رسیدگی به مشکلاتشون از آدمای نادان واحمقی مثل این آقای معاون نفهم اراجیف بشنون.....امیدوارم به مشکلات این عزیزان رسیدگی بشه من خودم رفت وآمدم با اتوبوس هست و میبینم این انسانها خیلی شریف هستن و آبرودار.....به چشم دیدم که چجور عرق میریزن ،خدایی کارشون سخته کاش حداقل حقوقشون بروز بشه تا کمی از خستگیشون کم بشه

    (0) (0)

    آگوست 14, 2019

    سلام از قرار معلوم دولت به تعهداتش عمل نكرده اين آقايون نماينده و فرماندار و شورا برن تهران و سهم دولت رو بگيرن نماينده چطور مي تونه فرماندار و رئيس ادارات رو عوض كنه اونوقت ٤ميليارد پول كاري داره ؟بدبخت اين كارگرا كه فكر مي كنن شورا و فرماندار و نماينده كاري براي اينها خواهند كرد اينا همونايي هستند كه برا تبليغات باعث عقب افتادگي حقوقها تو اون دوره شدند پول اين بديختا رو خرج تبليغات و خودشيريني كردند خالا تو اين دوره مطالبه گر شدند

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *