• شناسه خبر : 7313

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا:

هرگونه مراسم های تجمعی و عروسی و عزا در شهرهای با وضعیت قرمز مثل کاشان باید لغو شود/ کنکور با تاخیر برگزار شود

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: به دلیل جهش ویروس کرونا و افزایش قدرت سرایت آن، برگزاری هرگونه مراسم تجمعی و عروسی و عزا در شهرهای با وضعیت قرمز مثل کاشان باید لغو شود.

مینو محرز در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به جهش ویروس کرونا اظهار داشت: قدرت سرایت این ویروس نسبت به قبل خیلی بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل در کنترل سرایت، عدم تجمع و حفظ فاصله گذاری اجتماعی است، ابراز داشت: در شهرهای با وضعیت قرمز مثل کاشان هرگونه مراسم تجمعی و عزا و عروسی به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک باید لغو شود.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح کرد: شهروندان کاشانی باید توجه کنند که حضور طولانی مدت در فضای سربسته حتی با وجود استفاده از ماسک ممکن است باعث ابتلا شود.

وی با بیان اینکه هیچ راهی به جز حفظ فاصله اجتماعی، شستشوی مکرر دست با آب و صابون و استفاده از ماسک برای پیشگیری از عدم ابتلا به این ویروس نیست، بیان داشت: در مراسم های عزا و عروسی و مهمانی ها شرکت کنندگان ساعت ها در کنار همدیگر می نشینند که این باعث سرایت این ویروس به دیگران می شود.

کنکور با تاخیر برگزار شود

محرز در مورد برگزاری کنکور یادآور شد: با توجه به اینکه برگزاری هرگونه تجمع در فضای سربسته را اشتباه می دانیم و کنکور نیز در یک فضای سربسته با حجم زیادی از داوطلبان برگزار می شود، پیشنهاد می دهیم که کنکور سراسری با تاخیر برگزار شود.

وی افزود: با خنک تر شدن هوا می توان کنکور را در یک محیط سرباز و هوای آزاد مثل ورزشگاه آزادی در تهران با فاصله گذاری اجتماعی مناسب در میان صندلی داوطلبان برگزار کرد و در این صورت داوطلبان نیز با اطمینان خاطر بیشتری در آزمون کنکور حضور پیدا می کنند.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در مورد برگزاری مراسم های مذهبی تصمیمات در ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته و به زودی به اطلاع مردم می رسد و لازم است که مدیران، مسئولین و مردم تصمیمات این ستاد و کارشناسان آن را را عملیاتی کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *