• شناسه خبر : 8332

دکتر مائده نجفی زاده استاد دانشگاه و متخصص بیماری های عفونی:

هرگونه علائم سرماخوردگی در شرایط کنونی ممکن است ناشی از ابتلا به کرونا باشد

دکتر مائده نجفی زاده استاد دانشگاه و متخصص بیماری های عفونی گفت: هرگونه علائم سرماخوردگی در شرایط کنونی ممکن است ناشی از ابتلا به کرونا باشد

دکتر مائده نجفی زاده در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با بیان اینکه در شرایط کنونی اصلا چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم، تصریح کرد: هر نشانه از سرماخوردگی در وجود هر فردی ممکن است به دلیل ابتلا به کرونا باشد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

دکتر مائده نجفی زاده و کرونا در کاشان

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخلاف موج قبلی که بیشتر سرایت از جامعه بود به سرایت خانوادگی تبدیل شده است، ابراز داشت: با این شرایط متاسفانه زنان حتی در برخی از موارد بیشتر از مردان مبتلا می شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان و متخصص بیماری های عفونی با اشاره به برخی از تصورات اشتباه که زنان کمتر از مردان مبتلا به کرونا می شوند، اظهار داشت: این یک برداشت نادرست است چراکه در موج اول کرونا که زنان در آمار مبتلایان و به تبع آن تعداد فوتی ها عدد کمتری بود به علت مواجهه و حضور کمتر زنان در اجتماع بود.

وی با اشاره به اینکه قدرت سرایت این ویروس به حد زیادی بیش از گذشته شده است، خاطرنشان کرد: مردم در همان روزهای ابتدایی ابتلا باید با مراجعه با پزشک سعی در درمان کنند.

مائده نجفی زاده با بیان اینکه هر فرد مبتلا در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی می تواند تا ۱۰ نفر را مبتلا کند، بیان داشت: فعلا در شرایط کنونی هیچ خبری از واکسن نیست و مردم نباید به واکسن و یا دارو دل خوش کنند چراکه این ویروس هنوز ماهیت مشخصی از خود نشان نداده است.

وی با بیان اینکه بهترین راه و مطمئن ترین برای عدم ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری است، گفت: استفاده ماسک در بیرون از منزل در هر شرایط، حفظ فاصله اجتماعی دو متر، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون هر ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در بیرون از منزل و عدم حضور در تجمعات خانوادگی و عمومی توصیه اکید برای عدم ابتلا به کروناست.


    (2) (0)

    اکتبر 24, 2020

    دکتر خوبی هست خانم نجفی زاده و متخصص خوبیه

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *