• شناسه خبر : 6396

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های کاشان مطرح کر؛

نوزاد 4 ماهه تا پیرمرد 99 ساله جزو متوفیان کرونا در کاشان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان، با اشاره به جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا گفت: کم سن‌ترین متوفی، نوزاد چهار ماهه و مسن‌ترین فوت شده نیز پیرمرد ۹۹ ساله بوده است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم غلامعلی ساران در برنامه رادیویی صبح سیلک با بیان اینکه ۶۴ درصد متوفیان را مردان و 36 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: میانگین سنی جان باختگان در بین مردان، 70 سال و در میان بانوان 71 سال است.

وی، خاطرنشان کرد:آمار متوفیان ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در بعد از ایام عید کاهش یافته و وضعیت کمی بهتر شده اما این به معنای تمام شدن این ویروس نیست.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری با تأکید بر فعالیت شبانه‌روزی این سازمان در ایام شیوع کرونا گفت: کارکنان این سازمان، به صورت ۲۴ ساعته و در طول دو ماه مستمر در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا و با رعایت اصول بهداشتی و شرعی به خدمت‌رسانی پرداختند.

ساران با تأکید بر اینکه تمام تلاش کارکنان سازمان آرامستان‌ها ارائه خدمت با کمترین زحمت به شهروندان بوده است، بیان کرد:تشکیل و تجهیز تیم با مشارکت بخش خصوصی اقدامی در راستای دفن متوفیان در خارج از سازمان با رعایت پروتکل‌های ابلاغی و اصول بهداشتی دقیق بود تا سایر بازماندگان دچار به این بیماری نشوند.

وی همچنین یادآور شد: هزینه‌های مربوط به کفن و دفن متوفیان در این ایام مانند تعرفه‌های قبلی اعمال شده و هیچ گونه افزایش هزینه‌ای در این زمینه نداشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها به دغدغه دیگر شهروندان در ایام کرونا اشاره و عنوان کرد: برخی تردیدها وجود داشت که سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان نیز مانند برخی از شهرها در کشور متوفی را تیمم دهد که با وجود اجازه شرعی، این اتفاق رخ نداد.

ساران با بیان اینکه به جرات می‌توان گفت که کاشان یکی از معدود شهرهایی بود که به صورت کامل و تخصصی پروتکل‎های بهداشتی را رعایت و اجرایی کرد، افزود: با اتکا به پروتکل‌های بهداشتی، خدمات تغسیل به صورت کاملا بهداشتی و شرعی برای متوفیان انجام داده شد

مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها در پایان از تمام کارکنان این سازمان که فداکارانه در روزهای پرخطر گذشته به خدمت‌رسانی پرداخته و همچنین از همراهی شهروندان تقدیر کرد و گفت: همچنان هیچ‌گونه مجوزی برای برگزاری مراسم در سازمان وجود ندارد و از مردم می‌خواهیم که همکاری خود را در این زمینه استمرار بخشند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *