• شناسه خبر : 3310

نمایشگاه نگارگری حوض نقاشی در خانه عامری ها کاشان افتتاح شد

در آیینی نمایشگاه نگارگری «حوض نقاشی» آثاری از آرزو زرگریان در محل نگارخانه سهراب سپهری خانه تاریخی عامری ها کاشان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، نمایشگاه نگارگری حوض نقاشی شامل مجموعه آثار نگارگری «آرزو زرگریان» به مدت یک هفته از دوم تا هشتم آبان ماه از ساعت 10 صبح تا 7 عصر در محل نگارخانه سهراب سپهری خانه تاریخی عامری کاشان در معرض دید عموم قرار دارد.

آرزو زرگریان تا کنون سه نمایشگاه انفرادی در کشور اکراین و در دانشگاه اروپایی، دانشگاه شوشنکو و کتابخانه ملی اکراین برگزار کرده است و در شهر کاشان تا کنون چندین نمایشگاه گروهی و دو نمایشگاه انفرادی داشته در هتل امیرکبیر و هتل نگارستان داشته است.

وی در جشنواره های هنری سالیانه، تجسمی فجر و دوسالانه های نگارگری مشارکت داشته و در مسابقه بین المللی استادان آینده در شهر استانبول و در سال 2014 نیز مقام سوم را کسب کرده همچنین در سال 95 باتوجه به سطح کیفی آثارش موفق به دریافت درجه 3 هنری (معادل لیسانس) در رشته نگارگری شده است .

آرزو زرگریان در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم بیان کرد: حدود هفت سال است که به شهر زیبای کاشان آمده ایم و در این سال ها بطور انفرادی به هنرم ادامه دادم و آموزه های استادان عزیزم همراه با تجربه های شخصی باعث به ثمر رسیدن تعدادی از آثارم شده است.

زرگریان تصریح کرد: جاذبه های منطقه کاشان و خصوصیات فرهنگی و معماری بی نظیر آن توجه مرا به خود جلب کرده و بیشتر آثار تازه ام در رابطه با منطقه کاشان مانند گلابگیری، ابیانه، صحرای مرنجاب، گل های محمدی و همچنین تصویرسازی چند تن از مشاهیر کاشان همچون باباافضل، میرمعزالدین کاشانی را شامل می شود.

وی در خصوص آثارش اذعان داشت: نقاشی ایرانی یا مینیاتور دارای اصول و قواعدی است که آنها را در آثارم دنبال می کنم. فقدان حجم و پرسپکتیو، استفاده از رنگ های متنوع، درخشان و مسطح، به کارگیری یکنوع ترکیب بندی مدور به کمک خطوط منحنی، نازک و ضخیم کردن خطوط آنهم در هماهنگی با ریتم حرکات دست در نگارگری نوعی حجم بصری ایجاد کرده و احساس وجود بُعد را در نگاره ها زنده می کند.
وی در ادامه افزود: نکته مهمِ دیگر عالم خیال است و سعی کرده ام با به تصویر درآوردن یکنوع عالم انتزاعی و تخیلی در هر اثر، بینندگان را به دنیای درونی ام مهمان کنم.

زرگریان یادآور شد: در سالهای اخیر ایده جدیدی را درکارهای خود دنبال می کنم که ترکیب موزون و متناسبی از المان های طبیعت با نقاشی ایرانی اس که آن را “کولاژ مینیاتور” نامیده ام.

وی افزود: کولاژ مینیاتور در این مرحله از آثارم، ترکیبی از گل های خشک با نگارگری است. ترکیبی که احساس می کنم در آن قلم طبیعت و قلم نگارگری جلوه جدیدی به آثارم بخشیده است.

این بانوی هنرمند با اشاره به این نکته که خلق زیبایی در واقع نوعی پرستش خداوند است، اظهار کرد: خداوند زیبایی را دوست دارد و هر یک از مخلوقاتش را به نوعی زیبا آفریده است. و با این نگاه است که سالهاست در خلق هر اثر به زیبایی طرحِ کلیِ آن تاکید بسیار دارم. بنای کارم را انتقال آرامش و زیبادوستی به مخاطبان قرار داده و در این مسیر از سوژه های انسانی به ویژه زن بهره زیادی برده ام.

وی در خصوص هنر نگارگری بیان کرد: بیانگر تفکرات، الهامات درونی، احساسات، اعتقادات مذهبی و همچنین یکنوع نگرش فلسفی، عرفانی و ادبی به هنر بوده و سرشار از زیبایی است که ظرافت قلم گیری، درخشش رنگ ها و موضوعات بی بدیلش می تواند هر بیننده ای را شیفته خود سازد.

زرگریان در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه هر هنرمند آن است که با حفظ سنت های بومی، سعی در نوآوری و تحول در هنرهای اصیل و ملی اش داشته باشد و این منظور محقق نمی شود مگر آن که نسبت به ریشه های سنن خود درک عمیق داشته باشد تا بتواند به خصوصیات منحصر بفرد آنها پی ببرد.


    رضوان نجفی زاده
    (0) (1)

    رضوان نجفی زاده

    ژوئن 10, 2020

    سلام خسته نباشید من بخوام نقاشی هامو توی نمایشگاه ارایه بدم چه شرایطی مدنظر هست کارهامو کارشناس باید ببینه یا خیر ممنون میشم پاسخ بدین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *