• شناسه خبر : 18453

نخستین رویداد ملی «شهید اردهال» در کاشان آغاز به کار کرد

نخستین دوره رویداد ملی هنری شهید اردهال با موضوع محوری حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) با حضور استادان برجسته گرافیک کشور استاد مجتبی مجلسی، مهدی سهرابی و حامد مغروری در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان آغاز به کار کرد.


به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم وحوزه هنری کاشان، دبیر اجرایی نخستین دوره رویداد ملی شهید اردهال در کاشان گفت:این رویداد ملی با حضور نزدیک به ۴۰ هنرمند بومی و غیر بومی در قالب کارگاه و رشته‌های طراحی پوستر، کتیبه نگاری، تایپوگرافی و نقاشی خط به مدت دو روز در روزهای ۲۱ و ۲۲ دیماه در حال برگزاری است.
احمد قربانعلی‌زاده با یادآوری برگزاری پیش رویداد و کارگاه توجیهی نخستین دوره رویداد ملی «شهید اردهال» در روز سه شنبه ۲۰ دی ماه به میزبانی آستان مقدس حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) برای هنرمندان و اساتید شرکت کننده اظهار کرد: کارگاه سوژه یابی، زیارت شهید اردهال، تبیین شخصیت، زندگی و بیان واقعه شهادت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) به همراه توزیع جزوه محتوایی از اشعار و احادیث در مورد حضرت از جمله برنامه‌های کارگاه توجیهی بود.
وی با تاکید بر حضور استادان برجسته کشور استاد مهدی سهرابی در رشته کتیبه از کرمانشاه و استاد مجتبی مجلسی و استاد حامد مغروری در رشته گرافیک در رویداد ملی شهید اردهال ادامه داد: علاوه بر هنرمندان کاشا‌نی هنرمندانی از استان‌های تهران، قم، یزد، مشهد و اصفهان نیز در رویداد شرکت کردند.
رئیس حوزه هنری کاشان در مورد دلیل برگزاری نخستین رویداد ملی شهید اردهال تصریح کرد:
با توجه به تولید بسیار کم آثار هنری با موضوع شهید اردهال و استفاده از زبان هنر برای معرفی حضرت و معارف اهل بیت(ع) به عنوان بهترین زبان اثرگذار و موثر و همچنین شکوفایی و معرفی ظرفیت‌های هنری خوب کاشان که تا کنون برای شکوفایی و تولید محتوا بستر خوبی نداشتند برگزاری این دوره به همت حوزه هنری کاشان و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کاشان اجرایی و عملیاتی شد.
قربانعلی‌زاده، همچنین بسترسازی برای هنرمندان کاشانی با حضور اساتید کشوری علاوه بر کسب مهارت و ارتقای سطح۱ در تولید آثار کیفی را از مزایای نخستین دوره ملی رویداد شهید اردهال برشمرد و افزود: هم افزایی و اجتماع هنرمندان در کنار یکدیگر با اشتراک گذاری طرح‌ها و ایده‌های ناب هنری و زمینه سازی کارهای خوب برای آینده از دیگر برکات و آثار این رویداد می‌تواند باشد.
وی خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه نخستین دوره رویداد ملی شهید اردهال روز پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه در محل برگزاری این رویداد در سالن مرکز رشد زنده یاد دکتر حسین پور دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با تقدیر از تمامی شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.
نخستین دوره رویداد ملی شهید اردهال به همت حوزه هنری کاشان و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کاشان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، موکب علی ابن باقر علیه السلام و دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به مدت سه روز در روزهای از ۲۰ تا ۲۲ دیماه در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در حال برگزاری است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *