• شناسه خبر : 13899

نان سنگک بزرگ و تعطیلی خودسرانه نانوایی، مهمترین موارد اعتراض مردم است

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: 67 واحد نانوایی طی دو هفته اخیر مورد بازرسی قرار گرفته اند که از این تعداد نانوایی 19 فرم تخلف برای این واحدها به ثبت رسیده که جریمه نقدی شده‌اند.


به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم؛ مسعود خاندایی در جمع خبرنگاران بیان کرد: 12 گشت مشترک به صورت روزانه از واحد های صنفی به ویژه نانوایی‌ها به بازدید و بازرسی از این واحدها می‌پردازند که با توجه به 16 مورد شکایات مردمی ثبت شده برای این صنف، بازرسان تخلفات را مورد بررسی و اعمال قانون قراردادند.

وی اضافه کرد: در شهرستان کاشان در حدود 400 واحد نانوایی وجود دارد که طی هفته‌ها اخیر، 19 فرم تخلف و جریمه‌هایی به مبلغ 69,230,000 ريال برای نانوایی‌های متخلف صادر شده است.

معاون فرماندار کاشان تصریح کرد: بازرسی از نانوایی‌ها علاوه بر سطح شهر کاشان در بخش‌های نیاسر، قمصر و برزک نیز به صورت گشت مشترک انجام شده و در آینده با قوت بیشتر انجام می‌شود که تعدادی از نانوایی‌های متخلف در سطح این بخش‌ها نیز اعمال قانون شده‌اند.

خاندایی تاکید کرد: نانوایی‌هایی که خلاف قانون عمل کرده و موجب نارضایتی مردم شوند ضمن اینکه جریمه و اعمال قانون می‌شوند سهمیه آرد آنها کاهش یافته و یا قطع شده و در صورت تکرار تخلف پلمپ و سلب امتیاز خواهند شد.

معاون برنامه ریزی فرمانداری در خصوص تسهیلات بانکی به نانوایان نیز گفت: نانوایی‌هایی که عملکرد مطلوبی داشته و تمایل به نوسازی، بهسازی مکان خود داشته باشند می‌توانند تا سقف 800 میلیون ريال تسهیلات دریافت نمایند.

خاندایی با اشاره به مهمترین موضوعات مورد اعتراض مردم اعلام کرد: نان سنگک بزرگ و تعطیلی خودسرانه واحدهای نانوایی مهمترین موارد اعتراض مردم است که متخلفین جریمه گران فروشی و کسر سهمیه مواجه می‌شوند.

معاون فرماندار در پایان اظهار داشت: از شهروندان محترم درخواست اکید داریم تا تخلفات حوزه صنفی به خصوص نانوایی ها را به سامانه 124 اعلام نمایند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *