• شناسه خبر : 16229

مدیرعامل شرکت آبفا کاشان اعلام کرد:

معدن کامو موجب تخریب حوضه آب ریز و افزایش غلطت فلزات سنگین می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان اعلام کرد: فعالیت معدن سنگ کامو موجب تخریب حوضه آب ریز و ورود به حریم قانونی چشمه و افزایش غلطت فلزات سنگین بویژه سرب می شود.

 به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، محمدرضا اسدی، مدیرعامل شرکت آبفا کاشان در نامه ای در تاریخ 28 خرداد به رئیس شورای شهر کامو وچوگان می نویسد: بنابر اعلام نظر کارشناسی در خصوص فعالیت معدن سنگ آهن شهر کامو وچوگان به استحضار می رساند که عملیات اکتشاف، استخراج باطله برداری توسط معدن سنگ کامو و چوگان باعث تخریب حوضه آب ریز و ورود به حریم قانونی چشمه و عدم امکان برداشت قسمتی از مهمترین منبع آب شهر کامو و چوگان شده است.

در ادامه این نامه که نسخه ای از آن برای پایگاه خبری اهل کاشانم ارسال شده است، آمده است: همچنین آزمایشات چندین ساله نشان از افزایش میزان غلظت فلزات سنگین بویژه سرب دارد، مقدار این پارامتر در آخرین نمونه برداری بالاتر از حد مجاز گزارش شده است.

اسدی در ادامه این نامه تاکید کرده است: در صورت ادامه فعالیت معدن و افزایش عمق حفاری ها و موقعیت مکانی معدن که در بالادست حوضه آب ریز و منابع تامین این شرکت می باشد. این امر می تواند بصورت بالقوه باعث افزایش غلظت فلزات سنگین بخصوص سرب گردد.که اثرات جبران ناپذیری بر سلامت شهروندن خواهد داشت.

. در ادامه این نامه آمده است: این شرکت قبلا گزارش فعالیت معدن و تاثیر بر منابع آب را به دادستان محترم منعکس که متعاقب ارجاع امر به امور منابع آب کاشان وآران وبیدگل و ارسال گزارش به دادستان، پیگیری های انجام شده نتیجه موثری نداشته است.

مدیرعامل آبفا کاشان در پایان این نامه می نویسد: امید است با پیگیری مجدد این شرکت و شورای محترم شهر کامو و چوگان و حمایت مردمی شاهد حفظ منابع آب و جلوگیری از تخریب محیط زیست باشیم.


    فرود اربابیان
    (0) (0)

    فرود اربابیان

    جولای 2, 2022

    با سلام، سپاسگزاریم از عنایات خاصّه جناب آقای مهندس اسدی مدیر محترم آبفای شهرستان کاشان ، که با توجهی خاص ، شرایط نگران کننده آلودگی آب آشامیدنی که حاصل فعالیت مجدد معدن سنگ آهن کامو وچوگان ، که پس از سالها توقف وتعطیلی و بر اساس ارائه جوابیه استعلامات متناقض( از طریق بهره بردار معدن ) با سالهای اول فعالیت به مراجع مرتبط ارائه ودر قبال تعهد محضری که اگر خلاف و بر اساس آن تعهد عمل نشد ناظر و پیگیری وجود ندارد ، مجوز فعالیت اخذ گردید ، متاسفانه علاوه بر خسارات جبران ناپذیر آلودگی آب آشامیدنی ، باعث تخریب محیط زیست ، تخریب منابع طبیعی ، تغییر مسیر آب کشاورزی در کاریز قناتها ، چشمه سارها ، رودخانه کبیر ( یکی از سه چشمه بزرگ شهرستان - چشمه سلیمانیه باغ فین - چشمه اسکندریه نیاسر - چشمه کبیر کامو ) که باعث نگرانی کشاورزان منطقه ( بیکاری بالغ بر ۵۰۰۰ شغل مستقیم و پایدار کشاورزی و دامداری منطقه ) گردیده و خواهد گردید ، فلذا منتظر ارائه نظرات درست و واقعی دیگر مسئولان محترم ذیربط و ذیصلاح ادارات و سازمانهای مرتبط همانند آبفای شهرستان کاشان هستیم ، متاسفانه تصمیم نهایی را مدیران استان بدون در نظر گرفتن نظر مدیران شهرستان ، و بدون توجه به نظر و استنادات مرتبط ادارات شهرستان ، اتخاذ می نمایند ، که تضییع حقوق حقه کشاورزان منطقه ، باعث نگرانی مردم منطقه شده و بد بینی اجتماعی را به دنبال داشته است ،

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *