• شناسه خبر : 15605

مشکل آب کاشان با نگهداری ۱۰ درصد از آب‌های ورودی حل می‌شود

محمدمهدی شریفی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کاشان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، از اجرای دو پروژه در حوزه آبخیزداری خبر داد و اظهار داشت: هر پروژه با اعتبار 20 میلیارد ریال در حال اجرا است و یک پروژه نیز در ازناوه به ارزش هفت میلیارد ریال اجرا شده است.


وی با بیان اینکه بحران امروز کاشان، بحران آب است، افزود: اگر 10 درصد از آبهای ورودی به کاشان را نگه داریم مشکل آب کاشان برطرف می شود و از مهمترین پروژه ها در این زمینه اجرای پروژه های آبخیزداری است که باعث می شود از هدر رفت آب جلوگیری شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان با بیان اینکه در بخش قمصر 12 بند، قزاآن شش بند سنگ و مالی به اعتبار 18 و قهرود با شش بند آبخیزداری اجرایی شده است، ابراز داشت: حجم آبی که پشت بندهای آبخیزداری ذخیره میشود 13 میلیون مترمکعب است و از سوی دیگر خشکسالی قنوات و چاه ها نیز برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد از منطقه کاشان مورد مطالعه قرار گرفته است، گفت: در مناطق مطالعه شده میزان اعتبار برای پروژه های آبخیزداری که لازم است اجرا شود 200 میلیارو تومان اعتبار نیاز است و از این رو به سمت پروژه های مشارکتی روی آوردیم و برخی خیران در این زمینه ورود پیدا کردند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *