• شناسه خبر : 18058

مسیر توسعه پایدار روستای پنداس ریل گذاری شد

دهیار روستای پنداس کاشان گفت: همایش بازنمایی هویت روستایی در روستای پنداس مسیر رسیدن به اهداف توسعه پایدار این روستا را ریل گذاری کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، محمد محمدی در اختتامیه همایش بازنمایی هویت روستایی در روستای پنداس کاشان اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل های سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزرات کشور برنامه ای پنج ساله برای روستای پنداس را آغاز کرده ایم که برگزاری این همایش دو روزه جزو برنامه های سال اول محسوب می شد.

وی تصریح کرد: روستای پنداس با قدمتی 700 ساله دارای سه اثر تاریخی ثبت شده به نام های قلعه چهار برج، تک برج دیده بانی و بقعه بابا محمودالدین انصاری را در فهرست آثار ملی را دارد.

دهیار پنداس وجود طبیعت بی نظیر مانند منطقه بکر پیر سورمند، بافت مسکونی در دامنه تپه ها با معماری پلکانی، وجود خاک سرخ رنگ و کوچه باغ های بی نظیر را از جاذبه های این روستا برای توسعه گردشگری ذکر کرد.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش بازنمایی هویت روستایی در روستای پنداس که با کمک میراث فرهنگی کاشان و همدلی و اتحاد اهالی محلی رقم خورد نشان داد این روستا توانایی انجام رویدادهای گردشگری در مقیاس ملی برای رسیدن توسعه پایدار را دارد.

افتتاح اولین دفتر میراث بانی در کشور، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با هدف‌های همایش‌، جشنواره‌های میراث فرهنگی ناملموس، صنایع دستی و هنرهای سنتی، روستاگردی و آداب و رسوم از برنامه‌های همایش بازنمایی هویت روستایی بود.

روستای پنداس از توابع بخش برزُک آمیزه‌ای از تاریخ، طبیعت و فرهنگ در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان قرار دارد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *