• شناسه خبر : 4342

به دلیل استمرار آلودگی هوا:

مدارس روز دوشنبه 25 آذر در کاشان تعطیل شد

مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث شهرستان کاشان از تعطیلی مدارس کلیه مقاطع تحصیلی در سطح شهرهای کاشان، آران وبیدگل و نوش آباد به دلیل استمرار آلودگی در روز دوشنبه بیست و پنجم آذرماه  خبر داد.

جواد مزروعی در پایگاه خبری اهل کاشانم اظهار کرد: با توجه بر استمرار آلودگی هوا تا حد بالای ۱۵۰ ppm شرایط آسیب پذیری سلامت جامعه مدارس در کلیه مقاطع و مهدکودک ها در سطح شهرهای کاشان ، آران و بیدگل و نوش آباد در روز دوشنبه 25 آذرماه  تعطیل اعلام گردد.

وی افزود: کلاس های درس تمام مقاطع تحصیلی بخش های چهارگانه شهرستان کاشان شامل برزک، قمصر، نیاسر و مرکزی ( به جز کاشان) و شهر ابوزیدآباد روز دوشنبه 25 آذر دایر خواهد بود.

مزروعی یادآور شد: ادارات و نهادهای دولتی وعمومی، خصوصی و اصناف موظف هستند تا با مرخصی اولیاء کودکانی که به مهدکودک می روند و دانش آموزان مشغول به تحصیل در مراکز پیش دبستانی، دبستان ها و دبیرستان ها موافقت کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل مواقع اضطراری آلودگی هوا، پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی موظف است کنترل مضاعف محدودیت های نوعی و زمانی تعیین شده برای خودروها و موتورسیکلت ها در محدوده های ترافیکی مصوب یا کل محدوده شهر اعمال کند.

مزروعی بیان کرد: شهرداری ها موظف هستندعلاوه بر استفاده از امکانات سامانه هوشمند کنترل چراغ های راهنمایی برای کارکرد در جای خودروها در تقاطع ها از کلیه فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا مانند ساخت وسازهای شهری و پروژه های عمرانی جلوگیری به عمل آورد.

مدیر مرکز بحران شهرستان کاشان افزود: دانشگاه علوم پزشکی کاشان موظف است با استقرار پایگاه های سیار اورژانس وهلال احمر با جانمایی مناطق آلوده تر و پرتردد به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه ها اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: ادارات حفاظت محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت باید هماهنگی های لازم را برای تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز مؤثر در تشدید آلودگی هوا را انجام دهند.

مزروعی همچنین جلوگیری از فعالیت های ورزشی و برگزاری مسابقات مهم ورزشی در محیط های باز، به کارگیری حداکثر توان ناوگان حمل و نقل همگانی در جابجایی مسافر، تهیه و توزیع و الزام استفاده از ماسک استاندارد توسط کارکنانی که حضور فیزیکی در سطح شهر دارای وظایف خدمتی هستند را از مهمترین دستورالعمل های لازم الاجرا در مواقع اضطراری آلودگی هوا در شهرهای کاشان و آران وبیدگل عنوان کرد.

گفتنی است تعطیلی مدارس کاشان روز دوشنیه 25 آذر  برای سومین بار در این ماه اتفاق می افتد؛ پیش از این روزهای دهم و سیزدهم آذرماه نیز کلاس های درس  ان شهر به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد.


    عالمه صباغیان
    (0) (0)

    عالمه صباغیان

    دسامبر 16, 2019

    با عرض سلام و وقت بخیر پس چرا دانشگاها رو تعطیل نکردید..‌مگه ماها آدم نیستیم؟ چه فرقی بین ما و دبیرستانی هاس ؟؟

    (0) (0)

    دسامبر 16, 2019

    سلام فردا هم تعطیله

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *