• شناسه خبر : 7101

رئیس مرکز بهداشت کاشان:

ماسک سوپاپ دار نزنید

رئیس مرکز بهداشت کاشان گفت: استفاده از ماسک سوپاپ دار برای جلوگیری ‌از ابتلا به کرونا توصیه نمی شود چون اغلب این ماسکها برای مصارف دیگری است و برای پیشگیری از کرونا استفاده نمی‌شود.

مسعود دهقانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به لزوم استفاده همشهریان از ماسک برای پیشگیری از ابتلا با کرونا اظهار داشت: بهتر است شهروندان کاشانی از ماسک های سه لایه طبی استفاده کنند در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم با استفاده از پارچه به خصوص پارچه متقال ماسک های خانگی پارچه ای را تهیه و استفاده کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از این ماسک ها نیز در عدم ابتلا به کرونا موثر است، ابراز داشت: شهروندان کاشانی باید توجه کنند در هر بار استفاده از این ماسک ها آنرا به خوبی شستشو و سپس با اتوی داغ آنرا خشک کنند.

مسعود دهقانی با اشاره به اینکه از جمله مهمترین مکانهای انتشار ویروس کرونا محیطهای سربسته است، تصریح کرد: در این محیط ها ویروس می تواند ماندگاری بیشتری نسبت به محیط های باز داشته باشد و حضور در مدت طولانی حتی با استفاده از ماسک در محیط های سربسته امکان ابتلا با کرونا را میسر می کند.

وی با بیان اینکه حضور در تجمعات، مهمانی ها و مراسم ها از جمله مهمترین مراکز شیوع ویروس کرونا در کاشان هستند، خاطرنشان کرد: عدم حضور در هرگونه مراسم و مهمانی برای همه مردم به خصوص اقشار با ریسک بالا توصیه جدی و اکید ما به شهروندان کاشانی است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان با بیان اینکه کودکان و اطفال نیز از خطر کرونا در امان نیستند، بیان داشت: خطر ابتلا به کرونا برای تمام اقشار و سنین وجود دارد و نباید فردی احساس کند که در ابتلا به کرونا مصونیت دارد.

وی با اشاره به اینکه ماسک فقط یک وسیله پیشگیری و به تنهایی موثر در عدم ابتلا به کرونا نیست، افزود: حفظ فاصله اجتماعی حدود دو متری و شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون در کنار استفاده از ماسک می تواند تا حد زیادی از ابتلا به کرونا پیشگیری کند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *