• شناسه خبر : 7173

رئیس اتحادیه املاک و اتومبیل کاشان:

قیمت خودرو در بازار با دلار ۴۰هزار تومانی است نه با دلار ۲۳ هزار تومانی

رئیس اتحادیه املاک و اتومبیل شهرستان کاشان گفت: قیمت خودرو داخلی موجود در بازار غیرمنطقی است.

محمدمهدی دواتگران در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به ورود شورای رقابت برای قیمت گذاری خودروهای داخلی اظهار داشت: قیمتهای ارائه شده در چند روز اخیر باعث شده است که بازار خرید و فروش اتومبیل بیش از پیش دچار سردرگمی شود.

وی با اشاره به اینکه این قیمت گذاری باعث افزایش قیمت خودروهای داخلی شده است، ابراز داشت: قیمت برخی خودروهای داخلی در بازار کنونی غیرمنطقی است.

رئیس اتحادیه املاک و اتومبیل شهرستان کاشان با بیان اینکه قیمت های ارائه شده در بازار اتومبیل های خارجی بر حسب قیمت دلار است، تصریح کرد: قیمت اینگونه اتومبیل ها با افزایش دلار هم خیلی سریع افزایش پیدا میکند ولی با کاهش نرخ دلار سرعت کاهش قیمت بسیار کند است.

محمدمهدی دواتگران رئیس اتحادیه املاک و اتومبیل شهرستان کاشان

محمدمهدی دواتگران رئیس اتحادیه املاک و اتومبیل شهرستان کاشان

وی با اشاره به اینکه قیمت برخی از خودروهای خارجی موجود در بازار تا ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: در مورد خودروهای داخلی نیز افزایش قیمت های موجود در بازار به گونه ای است که انگار با دلار ۴۰هزار تومانی و نه با دلار حدود ۲۳ هزار تومانی قیمت گذاری شده است.

دواتگران افزود: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت خودرو پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه است که باعث شده است روند افزایش قیمت تسریع شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد معاملات بازار خودرو در نمایشگاه های اتومبیل کاشان نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته است، گفت: مردم به دلیل افزایش ناگهانی قیمتها به خصوص در خودروهای صفر بیشتر تمایل به خرید خودروهای دست دوم پیدا کرده اند که این خودروها هم علاوه بر استهلاک دارای هزینه های بالای تعمیر و نگهداری هستند.

رئیس اتحادیه املاک و اتومبیل کاشان بیشترین قشر آسیب دیده از وضع موجود را مردم به خصوص قشر کارگر و کارمند دانست و یادآور شد: این خانواده ها به دلیل نیاز و ضرورت برای خرید خودرو به دلیل شرایط سخت و افزایش قسمت خودرو قدرت خرید آنها کاهش محسوسی داشته است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *