• شناسه خبر : 1892

فراخوان مسابقه‌ نویسندگی «کاشان دوست» اعلام شد

فراخوان جشنواره نویسندگی «کاشان دوست» با شعار جشن نوشتن برای کاشان دوست‌داشتنی اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، دبیر جشنواره نویسندگی «کاشان دوست» در حاشیه رونمایی پوستر این رویداد نویسندگی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع این جشنواره شهر کاشان و مسائل مربوط به آن در حوزه‌های فرهنگ، تاریخ، آداب و رسوم، آیین‌ها، سبک زندگی، صنایع، توریسم، لهجه، مفاخر، معماری است.

سهیلا ملک محمدی با بیان اینکه برای شرکت در مسابقه، محدودیت سنی وجود ندارد، افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های یادداشت مطبوعاتی، گزارش، مصاحبه، داستان کوتاه، سفرنامه و خاطره نویسی از تاریخ اول شهریور تا 20 مهرماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرد.

وی تصریح کرد: کمرنگ شدن مفهوم «حب الوطن» یا وطن‌دوستی در کاشان که عنصر امیدبخش زندگی اجتماعی است این امر ضروری را می رساند که شهروندان را ترغیب کنیم تا در مورد چالش‌ها و استعداد‌های کاشان با نگاه خلاقانه و امیدوارانه بنویسند، بیش از پیش به شهرشان فکر کنند و به جراحی مشکلات شهر با رویکرد راه‌حل‌محور بپردازند.

ملک محمدی بیان اینکه توسعه‌ «بومی‌نویسی» یکی دیگر از اهداف جشنواره است، تاکید کرد: تعدادی از مجموعه‌های مردمی نویسندگی و خبرنگاری کاشان که سابقه فعالیت‌ در حوزه‌های علمی، فرهنگی و رسانه‌ای دارند، برای برگزاری جشنواره این تلاش می کنند.

دبیر جشنواره نویسندگی «کاشان دوست» گفت: آثار برگزیده در قالب یک کتاب به چاپ می‌رسد و در مراسم اختتامیه از افراد برگزیده با جوایز نفیسی تقدیر به عمل خواهد آمد.

ملک محمدی در پایان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس kashandoost.ir یا همین آدرس در پیام‌رسان‌های اجتماعی، برای ارسال آثار خود اقدام کنند. همچنین مسئولان جشنواره با شماره تماس‌های 031-55230020 و 09227357237 پاسخگوی سوالات خواهند بود.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *