• شناسه خبر : 12549

عمل سزارین مادر مبتلا به کرونا در کاشان با موفقیت انجام شد

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، از انجام موفق عمل سزارین مادر مبتلا به کرونا در این مرکز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، ابوالفضل شجاعی در جمع خبرنگاران گفت: با هماهنگی پزشک معالج و متخصص جراح زنان، مادر باردار 34 ساله با 30 هفته حاملگی که در بخش مراقبت های ویژه حاد تنفسی این مرکز بستری بود، جهت ختم حاملگی با سزارین اورژانسی به اتاق عمل منتقل شد.


وی افزود: این مادر باردار که در تاریخ 30 مردادماه سال جاری با علائم حاد تنفسی به اورژانس این مرکز مراجعه کرده بود، بعد از معاینه و داشتن شرایط ویژه بارداری، با نظر پزشک اورژانس برای انجام ادامه درمان به بخش مراقبت های مادران باردار این مرکز منتقل شد.

دکتر شجاعی تصریح کرد: علیرغم انجام اقدامات درمانی ویژه ای که کادر درمانی این مرکز برای این مادر باردار مبتلا به کرونا در بخش انجام داده بودند، بدلیل وخامت شرایط بیمار، به بخش مراقبت های ویژه منتقل و به دستگاه تنفس مصنوعی متصل گردید.

وی اظهار داشت: با هماهنگی پزشکان معالج و شرایط درمانی بیمار و در جهت نجات جان مادر و نوزاد وی، تصمیم به ختم حاملگی با انجام سزارین اورژانسی این مادر باردار گرفته شد که با موفقیت عمل وی انجام پذیرفت.

دکتر شجاعی، ضمن تشکر از پزشکان معالج و کادر درمان بخش های اطفال 2، آی سی یو 3 و NICU این مرکز ، گفت: در حال حاضر حال عمومی مادر و نوزاد هر دو مساعد است که جهت ادامه درمان مادر به بخش ICU بیماران کرونایی و نوزاد به بخش NICU منتقل شدند.

وی همچنین در ادامه، با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی کرونا قرار داریم و آسیب پذیرترین قشر جامعه مادران باردار هستند، از تمامی مردم خواست علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی محافظتی در برابر بیماری کووید_۱۹ در صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه نمایند چرا که بیماری کرونا در اکثر مواقع در صورت تشخیص و تحت درمان قرار گرفتن به موقع قابل درمان می باشد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *