• شناسه خبر : 7007

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح کرد:

عدم رعایت اصول پیشگیری از ابتلا به کرونا منطقه کاشان را با یک فاجعه روبرو می کند

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: عدم رعایت اصول پیشگیری از ابتلا به کرونا منطقه کاشان شامل سه شهر کاشان، آران و بیدگل و نطنز را در آینده ای نزدیک با یک فاجعه روبرو می کند.
محمدرضا محبوب فر در گفت و گو با خبرنگار اهل کاشانم با اشاره به شیوع مجدد ویروس کرونا در کشور و به خصوص منطقه کاشان اظهار داشت: منطقه کاشان شامل سه شهر کاشان، آران و بیدگل و نطنز امروز در شرایطی است که اگر تدابیر و تصمیمات پیشگیرانه توسط مدیران و مسئولین و حفظ فاصله اجتماعی و رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی مثل زدن ماسک  توسط همشهریان ما در این سه شهر رعایت نشود، ما در آینده ای نزدیک با یک فاجعه مواجه خواهیم بود.
وی با اشاره به اقدامات دولت در ممنوع کردن صادرات ماسک ابراز داشت: کشور قابلیت تولید شش میلیون ماسک در روز را دارد.
عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح کرد: با توجه به شرایط اضطرار در سه شهر کاشان، آران و بیدگل و نطنز توصیه می کنیم مردم این سه شهر از هر ماسکی که به سلامت و بهداشت آن اطمینان دارند، استفاده کنند.
وی استفاده از ماسک های پارچه ای که در منزل تولید می شود را یکی از راه های جایگزین در مقابل ماسک های طبی سه لایه دانست و بیان داشت: استفاده از این ماسک ها نیز در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار موثر است.
محبوب فر با اشاره به قدرت بالای سرایت ویروس کرونا و همچنین خطرناک بودن بیماری کوئید 19 برای همشهریان و هموطنان یادآور شد: استفاده از ماسک به تنهایی نمی تواند برای پیشگیری از کرونا موثر باشد و علاوه بر استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی فردی و عمومی، نکته ای که بسیار مهمتر است حفظ فاصله اجتماعی و فیزیکی افراد در جامعه است.
وی با بیان اینکه با رعایت این نکات تا احتمال 99 درصد از ابتلا به کرونا پیشگیری می شود، تاکید کرد: با اتخاذ تصمیمات درست و به موقع توسط مسئولین و همچنین رعایت نکات لازم برای پیشگیری از کرونا توسط مردم امیدواریم شرایط جامعه به گونه ای پیش رود که بتوانیم این ویروس خطرناک را مدیریت و سپس مهار کنیم.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *